تداوم کشت اراضی پایاب سد خداآفرین با آغاز کشت بهاره باقراوغلو

مدیر مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس از آغاز کشت بهاره باقراوغلو و تداوم کشت اراضی پایاب سد خداآفرین در محدوده قلی بگلو خبر داد.

به گزارش فرینا، هادی کهندل با اعلام این خبر، گفت: امسال ۱۱۰ هکتار دیگر از اراضی پایاب سد خداآفرین در محدوده قلی بگلو برای نخستین بار به صورت بهاره زیر کشت رفت.
کهندل افزود: این زمین ها جزو اراضی پایاب سد خداآفرین واقع در محدوده منطقه آزاد ارس هستند که به دامداران روستای باقراوغلو بعنوان بهره برداران عرفی واگذار شده اند.
به گفته وی، این اراضی عموما جهت تولید ذرت بذری هیبرید سینگل کراس ۷۰۴ برای عرضه به بازار منطقه ای به زیر کشت بهاره رفته است.
مدیر مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس با تاکید به نامگذاری سال 98 با عنوان سال رونق تولید، خاطرنشان کرد: اراضی پایاب سد خدا آفرین از جمله ظرفیت های بکر و دست نخورده  آذربایجان شرقی بود که با همت بخش خصوصی برای نخستین بار زیر سطح کشت رفته و هر ساله شاهد افزایش سطح زیرکشت این اراضی خواهیم بود.
کهندل تاکید کرد: در سال گذشته و در اولین فاز از اراضی ملی پایاب سد خداآفرین، گندم، جو و کلزا به صورت آزمایشی و محدود مورد کشت قرار گرفته بود.
مدیر مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس با اشاره به روند توافقات صورت گرفته با اهالی روستاهای داخل محدوده، گفت: در اراضی تحت مدیریت منطقه آزاد ارس، رایزنی‌های صورت گرفته با اهالی منجر به توافق با دو روستا به نام‌های باقراوغلو و قارلوجه شده است و اراضی ملی این روستاها پس از قریب به یک قرن برای نخستین بار زیر سطح کشت می‌رود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو