از ابتدای سال جاری تا کنون؛

صادرات 3200 تُن ماهی خشک از قشم

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، سه هزار و 200 تُن ماهی خشک صادر شده است و این در حالی است که این رقم در طول سال گذشته چهار هزار و 768 تُن بوده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حامد عبداللهی فینی در جلسه بررسی وضعیت صادرات ماهی خشک قشم افزود: این حجم از صادرات نشان از شدت رونق گرفتن این فعالیت در قشم دارد که با استقبال مردم روبرو شده است.
عبداللهی گفت: این رونق در شرایط اقتصادی کنونی، آینده ای شکوفا را در عرصه ماهی خشک در جزیره قشم نوید می دهد.
وی تصریح کرد: در این راستا با اولویت روستاهای ساحلی، زمین هایی جانمایی شده است که در حال طی مراحل اداری برای انجام تفاهمنامه با تعاونی های مربوط است.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: روستاهای هدف دیگری از جمله رَمکان، کاروان، توشه، گَوَرزین، تُنبان، دهخدا و غیر آن نیز در اولویت دوم قرار دارند.
عبداللهی ادامه داد: برای این روستاها نیز یک زمین مشخص جانمایی می شود تا با متمرکز شدن فعالیت ها، از برخی مشکلات از جمله مسائل بهداشتی، محیط زیستی و غیر آن جلوگیری شود.
وی گفت: سعی می شود تا یازدهم خردادماه جاری زمین ها جانمایی و به تعاونی ها واگذار شود و تعاونی ها مسوول ساماندهی اعضا هستند.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: این سازمان از تاریخ 11 خردادماه امسال فقط به محموله هایی مجوز صادرات ارائه می کند که تاییدیه لازم را از تعاونی های خود تهیه کرده باشند.
عبداللهی خاطرنشان کرد: از این تاریخ با افرادی که در مراکز جانمایی شده مستقر نشوند و تاییدیه نداشته باشند وفق قانون برخورد می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، لارک و هنگام 150 هزار نفر جمعیت دارد و از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو