توسط یک خیر قشمی صورت گرفت؛

اهداء یک دستگاه تست نوار عصب و عضله به بیمارستان پیامبر اعظم(ص)

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ع) قشم از اهداء یک دستگاه تست نوار عصب و عضله به این بیمارستان توسط یک خیر قشمی خبر داد.

به گزارش فرینا، احسان دبیری با اعلام این خبر گفت: تصمیم خداپسندانه خانواده مرحوم جعفر جعفری جوان قشمی که دچار مرگ مغزی شده بود، برای اهداء عضو وی، خیرین جزیره را برآن داشت  تا با خرید تجهیزات پزشکی جریان خیرات را در جزیره تداوم بخشند.
دبیر افزود:  عبدالله آشیانه نام خیری لافتی است که اقدام به خرید یک دستگاه تست نوار عصب و عضله به مبلغ 750 میلیون ریال برای اهداء به بیمارستان پیامبر اعظم(ص)  نموده است.
رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم با اشاره به هزینه های بالایی که بیماران به دلیل نبود این دستگاه متحمل می شدند، گفت: هزینه یک تست نوار عصب و عضله با نرخ دولتی حدود 150 تا 160 هزار ریال است که بیماران جزیره به ناچار با اعزام به بندرعباس هزینه ای بالغ بر دو میلیون 500 تا سه میلیون ریال بابت آن هزینه می کردند.
دبیری افزود: نوار عصب و عضله، یکی از تست های بسیار کمک کننده در صدمات عصب و تشخیص دردهای دست و پا می باشد. خصوصا این تست می تواند  درگیری عصب ناشی از فشار دیسک را به خوبی نشان دهد.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: بررسی نحوه فعالیت عصب و عضله در کنار هم به تشخیص بیماری های زیادی در دستگاه اسکلتی ـ عضلانی کمک کرده، همچنین شدت صدمه دیدگی عصب، قدیمی یا مزمن بودن آن را نشان می دهد.
رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم در پایان از اقدام این خیر قدردانی کرده و افزود:  فرهنگ سازی در انجام و توسعه این اعمال خداپسندانه باعث گسترش حس نوعدوستی و همدلی بین مردم می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو