برگزاری دومین نشست مشترک رویدادهای ورزشی اکو در کیش

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش گفت: دومین نشست مشترک رویدادهای ورزشی کشورهای عضو اکو با هدف برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی این سازمان در کیش برگزار می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد پورسینا افزود: در این نشست که بزودی برگزار خواهد شد، در خصوص برگزاری برگزاری مسابقه ورزشی بین المللی از جمله مسابقه و اردوهای تدارکاتی کشور عضو اکو در کیش هماهنگی و برنامه ریزی خواهد شد تا به سرعت بتوانیم رویداد ورزشی را در این جزیره برگزار کنیم.
پورسینا برنامه ریزی برای حضور مسوولان ورزشی کشورهای عضو اکو در کیش و دعوت از 40 کشور المپیک آسیایی را برای معرفی ظرفیت های ورزشی این جزیره از برنامه های نشست های مشترک رویداهای ورزشی اکو و منطقه آزاد کیش اعلام کرد.
در اولین نشست مشترک رویدادهای ورزشی کشورهای عضو اکو و سازمان منطقه آزاد کیش که یکشنبه گذشته در تهران برگزار شد، این جزیره به عنوان مکانی مطلوب برای برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی و اردوهای تدارکاتی کشورهای عضو اکو ارزیابی و انتخاب شد.

** شرایط جزیره کیش برای برگزاری مسابقه های بین المللی مطلوب است

در این نشست، که با حضور رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مظاهری دبیر اکو و جمعی از دست اندرکاران ورزش کمیته ملی المپیک در تهران برگزار شد، رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به شرایط مناسب و امکانات بسیار خوب کیش، این جزیره را محلی مطلوب برای برگزاری اردوهای تدارکاتی و مسابقه ورزشی ملی و بین المللی ارزیابی کرد.
رضا صالحی امیری افرود: جمعی از مربیان مجرب کشور و ورزشکاران کشورهای آسیایی با توجه به امنیت، شرایط آب و هوایی و امکانات خوب جزیره کیش علاقه مندند که اردوهای ملی و منطقه ای را در این جزیره برگزار کنند.
رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر ضرورت آماده سازی زیر ساخت ها و حمایت همه جانبه از رونق فعالیت های ورزشی کیش افزود: جزیره کیش می تواند زمستان امسال میزبان برگزاری چند رشته از مسابقه ورزشی کشورهای عضو اکو باشد لذا نخستین اقدام تدوین یک برنامه عملیاتی است که به سرعت بتوانیم رویداد ورزشی را در کیش برگزار کنیم.
غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با تشکر از صالحی امیری و توجه ویژه وی به ارتقاء زیرساخت‌ها و امکانات کیش، ورود به حوزه ورزش در کیش را یک اتفاق خوب برشمرد و با بیان اینکه هنوز بطور جدی به حوزه ورزش کیش ورود نکرده‌ایم افزود: به دنبال تقویت همه جانبه نرم افزاری و سخت افزاری این حوزه هستیم و در فعالیت‌ها و برنامه‌های راهبردی 3 ساله ای که تدوین شده ورزش یکی از شاخصه‌ها و یکی از مهمترین فعالیت‌ها در این رویکرد است. و برای آن جایگاه خاصی قائل هستیم.
جزیره کیش با سرانه فضای ورزشی بالاتر از استانداردهای بین المللی و کشوری در جهت توسعه توریسم ورزشی کشور فعالیت های موثری داشته است. مجموع فضاهای ورزشی کیش افزون بر 200 هزار مترمربع است. زمین های چمن طبیعی و مصنوعی، سالن های ورزشی اسکواش، تنیس روی میز، رزمی، فوتسال و والیبال، ژیمناستیک، سالن چند منظوره، زمین ورزشی ساحلی، چندین زمین تنیس، مینی گلف، مجموعه تیروکمان، زمین های ورزشی رو باز و دو استخر سر پوشیده از جمله امکانات ورزشی کیش است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو