توسط گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین؛

اجرای دو طرح بزرگ سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

رئیس کمیسیون اقتصادی منطقه آزاد ارس از سرمایه گذاری گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین برای اجرای طرح دیتا سنتر و فروکروم پرکربن در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، صفر شاسفند در گفت و گو با ایرنا مجموع سرمایه گذاری این ۲ طرح را ۲۰۶.۳ میلیون دلار بعلاوه ۱,۴۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد.
شاسفند با اشاره به تصویب این ۲ طرح در کمیسیون اقتصادی منطقه آزاد ارس، افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی دیتا سنتر ۱۱۳ میلیون دلار و سرمایه گذاری داخلی آن ۹۸۰ میلیارد تومان است.
وی گفت: طرح فروکروم پرکربن با سرمایه گذاری خارجی ۹۳.۳ میلیون دلار و سرمایه گذاری داخلی ۴۵۱ میلیارد تومان اجرا می شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به جذب ۲,۲۷۱ میلیارد تومان سرمایه داخلی و ۷۸ میلیون و ۷۴۲ هزار دلار سرمایه خارجی در سال گذشته، گفت: ۵۵ درصد معادل ۱,۲۴۶ میلیارد تومان از سرمایه داخلی جذب شده در بخش صنعتی منطقه اتفاق افتاده است،.
شاسفند اعلام کرد: بخش گردشگری با سهم ۲۲ درصدی و جذب ۴۹۶ میلیارد تومان، بخش کشاورزی با سهم ۲۰ درصدی و جذب ۴۵۵ میلیارد تومان و بخش تجاری با سهم ۲ درصدی و جذب ۷۲ میلیارد تومان در رده های بعدی قرار دارند.
منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت در شمالغرب کشور واقع شده و بیش از ۶۰ شرکت خارجی و ۴۰۰ شرکت داخلی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله، واگذاری زمین به افرادی که در بخش تولید فعالیت می کنند با اقساط دراز مدت، همچنین ارائه تسهیلات بانکی و امکان واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات بدون اخذ عوارض از مشوق های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس به شمار می رود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو