آغاز بهره برداری از فانوس دریایی جدید در بندر شهید بهشتی چابهار

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از آغاز بهره برداری پروژه عمرانی فانوس دریایی جدید در بندر شهید بهشتی چابهار همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش فرینا، سید حسن ابراهیمی گفت: افزایش ایمنی و روشنایی بخش‌های حمل و نقل دریایی استان سیستان و بلوچستان را از اهداف این پروژه عمرانی خواند.
ابراهیمی افزود: طرح تعمیرات اساسی و احداث فندانسیون فانوس چراغ دریایی و بازسازی بیکن هم اکنون به اتمام رسیده و بهره برداری آن همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده است.
وی نیز با اشاره به اینکه علائم کمک ناوبری برای تأمین ایمنی آبراه‌های تحت حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی کشور نصب می‌گردد، گفت: در آب‌های استان سیستان و بلوچستان، یک عدد فانوس، ۹ عدد بویه دریایی و ۲ عدد بیکن از رأس میدانی تا خلیج گواتر جانمایی و تعبیه گردیده است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در پایان میزان آماده بکاری علائم کمک ناوبری استان را بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد که این میزان ۵ درصد بیشتر از استاندارد تهیه شده توسط انجمن بین المللی چراغ‌های دریایی (IALA) است.
ابراهیمی افزود: علاوه بر پایش و بازنگری سالیانه تعمیرات اساسی علائم کمک ناوبری بصورت هر دو نیمسال اجرای اقدامات اصلاحی و تست آماده بکاری در بازه ۲ ماهه بصورت ادواری صورت می‌پذیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو