بزرگترین پردیس صنایع دستی کشور در منطقه آزاد انزلی امسال افتتاح می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از افتتاح بزرگترین پردیس صنایع دستی کشور در منطقه آزاد انزلی در سال جاری خبر داد و گفت: این پردیس محلی برای تولید، عرضه و آموزش صنایع دستی خواهد بود.

به گزارش فرینا، مجید فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد24 در خصوص ظرفیت های گردشگری این منطقه در سال گذشته و امسال افزود: مجموع گردشگران داخلی به منطقه آزاد انزلی در سال گذشته (1397) بالغ بر 7 میلیون نفر بود و این آمار مستند است و طبق ورودی که از این گردشگران گرفته شده محاسبه شده است. در بخش اقامت نیز 17 هتل، متل، هتل آپارتمان و کاشانه مهمان در سطح منطقه داریم و در حدود 6 هزار و 300 نفر تخت ظرفیت اقامتی ماست که 484 هزار نفر تخت اقامت داشته اند که نسبت به سال قبل آن (1396) 9 درصد افزایش ماندگاری مسافر را در منطقه آزاد انزلی تجربه کرده ایم.
فاتحی در خصوص مجموعه های گردشگری انزلی نیز گفت: با استفاده از حضور بخش خصوصی می توانیم به دو مجموعه بزرگ اشاره کنیم که در جذب گردشگر موفق و تاثیرگذاری بوده اند؛ اول مجموعه آکواریوم به عنوان بزرگترین آکواریوم ایران که توسط سرمایه گذاران ترک ایجاد شده است که بیش از 35 میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده و برای 75 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و شامل آکواریوم، گیم لند، رستوران، شهربازی و … می شود. دومین مجموعه هم مربوط به افتتاح اولین اسکله مارینا شمال کشور در منطقه آزاد انزلی است که ظرفیت پذیرش 350 قایق تفریحی را دارد که این مجموعه هم فعال شده و در هفته های آتی شاهد حضور کشتی های تفریحی خواهیم بود که از این مارینا استفاده خواهند کرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه منطقه آزاد انزلی مقصد اصلی گردشگران بوده است و در حدود 940 هزار نفر بازدید کننده داشتیم که در مقایسه با سال گذشته 12 درصد رشد را شاهد بوده ایم. علاوه بر آن امکانات جدیدی در روستاها و در بحث گردشگری روستایی مانند اقامتگاه های بوم گردی را گسترش داده ایم که جاذبه زیادی برای گردشگران داشته و یک واحد اقامتی و پذیرایی در محیط روستایی است که موجب آشنایی بیشتر گردشگران با غذای محلی و فرهنگ و هنر روستا می شود. همچنین در سطح منطقه آزاد بازارچه های صنایع دستی را افزایش داده ایم که کمک شایانی به توسعه اقتصاد روستایی و معیشت خانوارها کرده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: برنامه های امسال شامل حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اماکن اقامتی مانند هتل ها، هتل آپارتمان‌ها و مراکز تفریحی در سطح منطقه است. علاوه بر آن توسعه بوم گردی در سطح روستاها را در دست اقدام داریم. ساماندهی سواحل منطقه نیز از جمله برنامه های سازمان است که برنامه های متنوعی پیش بینی شده و به تدریج اجرایی خواهد شد.
فتاحی ادامه داد: در سال 98 بزرگترین پردیس صنایع دستی کشور را در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهیم کرد که محلی برای تولید، عرضه و آموزش صنایع دستی خواهد بود. روستای ملی حصیر کشور به نام روستای فشتکه در منطقه آزاد انزلی قرار دارد که به عنوان ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب گردشگر محسوب می شوند.
وی درباره تسهیل حضور گردشگران خارجی در منطقه آزاد انزلی نیز گفت: با راه اندازی اسکله مارینا شمال کشور، گسترش برنامه‌های گردشگری دریایی و همچنین با استفاده از مجوز مرز دریایی که کسب کرده ایم، امیدواریم شاهد افزایش گردشگری دریایی در شمال کشور و کشورهای حاشیه خزر باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو