آمادگی بندر شهید کلانتری چابهار برای صادرات کالاهای یخچالی

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است و بستر مناسبی بابت صادرات محصولات کشاورزی، شیلانی در راستای کمک به توسعه تولیدات داخلی ایجاد شده و در این بندر استراتژیک آماده ارائه خدمات است.
مجتبی محمدزاده، در این خصوص و با اشاره به آماگی این بندر در صادرات محصولات افغانستان به هند در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه اظهار کرد: طی سالهای گذشته و به منظور ایجاد بستر مناسب جهت صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی و کمک به توسعه تولیدات داخلی، با ایجاد سایت نگهداری کانتینرهای یخچالی زمینه صادرات کالاهای یخچالی در بندر استراتژیک چابهار و از طریق بندر شهید کلانتری فراهم شده است.
محمدزاده با اشاره به همجواری بندر شهید کلانتری چابهار با سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، با هم افزایی و تلاشهای دو سازمان در راستای ایجاد مراکز فرآوری، بسته بندی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیلات مورد نیاز؛ زمینه تولید و صادرات این قبیل کالاها ایجاد شده است.
وی گفت: نقش استراتژیک بندر چابهار در اتصال امن و مقرون به صرفه کشورهای محصور در خشکی به آبهای آزاد از جمله کشور افغانستان، زمینه توسعه تجارت و فعالیتهای تولیدی تجار افغان را بیش از پیش فراهم نموده است تا با بهره گیری از امکانات و تسهیلات فراهم شده جهت ترانزیت و صادرات محصولات خود از طریق بندر چابهار استفاده نمایند.
رئیس بندر شهید کلانتری چابهار افزود: طی هفته جاری چندین دستگاه کانتینر یخچالی حامل خرمای صادراتی و خشکبار ترانزیتی کشور افغانستان در بندر شهید کلانتری بارگیری و به مقصد کشور هند ارسال شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو