طی قراردادی بین بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی صورت گرفت؛

حمایت 230 میلیون دلاری از طرح‌های پتروشیمی

بانک توسعه صادرات ایران مبلغ 230 میلیون دلار برای اعطای تسهیلات به طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل تجاری از محل منابع صندوق توسعه ملی اختصاص داد.

به گزارش فرینا، در قراردادی که میان بانک توسعه صادرات با صندوق توسعه ملی منعقد شده و تا پایان سال اعتبار دارد، اعطای این تسهیلات از محل سپرده‌گذاری ریالی این صندوق برای طرح‌های مختلف بانرخ سودهای متفاوتی صورت می‌پذیرد.
براساس این گزارش نرخ سود تسهیلات برای طرحهای "نفت و گاز و پتروشیمی" در کلیه مناطق 6 درصد در سال، سایرموارد مانند "آب و کشاورزی"، طرح‌ها و فعالیت‌های واقع در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی 3.5 درصد در سال خواهد بود و سهم سود بانک 2.5 درصد در سال از محل نرخ سود تسهیلات پرداختی، تعیین شده است.
طرح‌ها و فعالیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، طرح‌ها و فعالیت هایی که توانایی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی به صورت ارزی از محل ارز آوری ناشی از صادرات محصول خود داشته باشند، طرح‌ها و فعالیت های" حمل‌ونقل ریلی" مشروط به بازپرداخت اقساط شامل اصل و سود به صورت ارزی و طرح‌ها و فعالیتهای "نیروگاهی و آب شیرین کن‌ها" مشروط به بازپرداخت اقساط شامل اصل و سود به صورت ارزی مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.
همچنین این تسهیلات برای "تولید انواع خودرو" در راستای اجرای نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل تجاری درون و برون شهری مشروط به بازپرداخت اقساط شامل اصل و سود به صورت ارزی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران (وزارت نفت) قابل پرداخت است. این تضمین در هر حال رافع مسئولیت بانک عامل در بازپرداخت اقساط تسهیلات مشتمل بر اصل، سود و وجه‌التزام به صندوق نیست.
روابط عمومی بانک توسعه صادرات می‌افزاید: اعطای تسهیلات به طرح‌ها و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با رعایت اساسنامه و نظامنامه صندوق بلامانع است.
این بانک برای تحقق رسالت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان نرخ به صادرکنندگان، از سال 1391 اقدام به انعقاد قراردادهای عاملیت ارزی و سپرده‌گذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی اقدام کرده است .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو