ساخت ابر ترمینال هوایی ایران شهر در دستور کار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت فرودگاه امام (ره) با راه اندازی ترمینال گالری سلام خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا کریمیان با اشاره به انجام آزمون های عملیاتی برای راه اندازی ترمینال گفت : با انجام موفق آزمون های عملیاتی، آماده بهره برداری از پروژه ترمینال گالری سلام در آینده نزدیک هستیم.

کریمیان افزود: ساخت ترمینال گالری سلام در راستای عمل به برنامه توسعه ٣٠ ساله شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) انجام شده و پس از بهره برداری از این پروژه، طراحی و ساخت ترمینال ایران شهر که فاز نخست آن ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه ٢٥ میلیون مسافر را دارد و در فاز نهایی این عدد به حدود یکصد میلیون مسافر خواهد رسید در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری از ترمینال گالری سلام، ظرفیت فرودگاه بین المللی امام (ره) ۸۰ درصد بیشتر خواهد شد که این مساله موجب می شود تا امکان افزایش تعداد پروازها و پذیرش مسافر بیشتر در این فرودگاه فراهم گردد، رشد تعداد پروازها و مسافر، توسعه صنعت گردشگری که نقش مهمی در اعتلای اقتصاد کشور دارد را رقم خواهد زد.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به استفاده از سرمایه گذار داخلی برای ساخت ترمینال گالری سلام افزود: بکارگیری پیمانکاران داخلی و استفاده از تجهیزات ساخت شرکت های ایرانی در این ترمینال موجب شد تا علاوه بر ایجاد خودباوری در صنعت فرودگاهی، به رونق تولید ملی نیز کمک شود.

کریمیان گفت: پس از بهره برداری از ترمینال گالری سلام، این ظرفیت نیز ایجاد خواهد شد تا برخی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام (ره) انجام شود و با توجه به عدم محدودیت زمانی برای نشست و برخاست پروازها در این فرودگاه، خلا پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد نیز پر خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو