افزایش آمار سفر به کیش در نیمه نخست خردادماه

شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش گفت: آمارهای بندر و فرودگاه کیش افزایش چشمگیر ورود گردشگران به کیش را در نیمه نخست خرداد ماه نشان می‌دهد .

به گزارش فرینا، علی عرب با بیان اینکه در نیمه نخست خرداد ماه جاری میزان ورود گردشگران از دو مسیر هوایی و دریایی به جزیره کیش در مقایسه با همین ایام درسال گذشته رشد قابل توجهی داشته است افزود: در 15 روز ابتدایی سومین ماه سال بندرگاه کیش میزبان 8 هزار و300 مسافر بود که در مقایسه با سال قبل رشد 53 درصدی داشته است.
عرب گفت: در این ایام یک هزار و 180 خودرو نیز وارد جزیره کیش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری را تجربه کرده است. همچنین با بررسی تعداد سفرهای دریایی در بازه 15 روزه نخست خرداد ماه سال جاری که به رقم 228 رسیده است شاهد رشد 41 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.
وی در ادامه با اشاره به افزایش 11 درصدی آمار پروازهای داخلی و 14 درصدی مسافری از مسیر هوایی در 15 روز نخست خرداد ماه جاری اظهار کرد: 423 پرواز از شهرهای مختلف کشورمان در این ایام به مقصد جزیره کیش انجام شده است و 57 هزار و 392 مسافر در این دوره 15 روزه وارد جزیره کیش شده‌اند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش افزود: در بخش مسافران خارجی نیز در این 15 روز 715 مسافر به جزیره کیش سفر کردند که نسبت به نیمه نخست خرداد سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.
عرب گفت: فرودگاه و بندرگاه کیش به عنوان دو درگاه ورودی به این منطقه گردشگری نقش موثری در افزایش رضایتمندی گردشگران دارند و این موضوع محور برنامه‌ریزی‌ها در این دو مجموعه است.
افزایش خدمات‌دهی در دو بخش مسافری و تجاری، تسهیل تردد گردشگران در مبادی ورودی‌، تسریع امور و فرآیندهای مربوط به تردد مسافران و تجار، توسعه امکانات به همراه افزایش کیفیت خدمات‌دهی‌، ایجاد بسترهای الکترونیکی برای دسترسی آسان به اطلاعات فرودگاهی و بندرگاهی در حوزه مسافری و کالا، آموزش نیروی انسانی شاغل در این دو حوزه برای ارتقاء خدمات‌دهی‌، تسریع پروژه‌های در دست اجرا و طراحی و اجرای پروژه‌های بندرگاهی و فرودگاهی به منظور افزایش بهره‌وری بندر و فرودگاه کیش با ماموریت گردشگری و تجارت از جمله اقداماتی است که به گفته علی عرب محور فعالیت‌های شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو