با رشد شاخص در پایان معاملات؛

نوسان بورس مهار شد

شاخص بورس روز جاری در حالی که در ساعات ابتدایی با افت مواجه شده بود اما در نهایت با اصلاح روند خود در پایان معاملات با رشد ۸۱۴ واحدی به ۲۳۴ هزار و ۱۶۷ واحد رسید.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با نوسان مواجه شدند.

نوسان شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۱۴ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد به ۲۳۳ هزار ۱۶۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی ـ ارزشی» با ۲۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۳۵ درصد به ۶۶ هزار ۳۱۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۱۵۹) واحد افت معادل (۰.۲۷) درصد به ۵۷ هزار و ۹۷۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۰۹) واحد کاهش، معادل (۰.۲۷) درصد به ۳۹ هزار و ۷۷۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۹۵ واحد رشد، معادل ۰.۰۴ درصد به ۲۶۴ هزار و ۱۵۵ واحد، شاخص بازار اول با ۴۰۵ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد به ۱۷۳ هزار ۳۴۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵۱۹ واحد صعود معادل ۰.۵۵ درصد، به ۴۶۲ هزار و ۱۹۰ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « همراه با ۲۷۹ واحد، وبملت با ۲۳۷ واحد، رمپنا با ۲۲۰ واحد، اخابر با ۲۰۲ واحد، تاپیکو با ۱۷۶ واحد، شبندر با ۱۵۶ واحد و فملی با ۱۴۶ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   

افت شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «رادیویی با ۹۶ واحد صعود معادل ۴.۶۸ درصد به ۲ هزار و ۱۴۹ واحد، فنی مهندسی با ۷۴ واحد افزایش معادل ۳.۸۸ درصد به یک هزار و ۹۸۴ واحد، ذغال سنگ با (۱۶۸) واحد کاهش معادل (۲.۶۵) درصد به ۶ هزار و ۲۱۴ واحد، تامین آب، برق، گاز با (۲۰) واحد افت معادل (۳.۳۶) درصد به ۵۹۰ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۴۲) واحد کاهش، معادل (۳.۷۷) درصد به ۶ هزار و ۲۰۵ واحد، سایر معادن با (۱۲۳۵) واحد افت معادل (۳.۹۷) درصد به ۲۹ هزار و ۸۷۵ واحد، محصولات چوبی با (۱۴۵۶۶) واحد کاهش معادل (۴.۹۹) درصد به ۲۷۷ هزار و ۴۲۴ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «بسویچ، غچین، دزهراوی، شاملا، خلنت، فپنتا و خپویش» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بفجر، غمارگ، چفیبر، خمحور، پاسا، غسالم و دارو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.
به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۲۶ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۷۹۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۸۶ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان رسید.

برچسب ها : بازار سهام بورس
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو