رییس جمهوری ترمینال «سلام» فرودگاه امام خمینی (ره) را افتتاح کرد

رییس جمهوری ترمینال گالری «سلام» فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را افتتاح کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صبح امروز (سه شنبه) پیش از افتتاح این ترمینال از بخش‌های مختلف فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

ترمینال سلام که عملیات ساخت، طراحی و تجهیز آن به دست متخصصان داخلی انجام شده به عنوان نخستین پایانه هوایی هوشمند کشور با ظرفیت پذیرش و اعزام سالیانه پنج میلیون مسافر در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. این پایانه در شمال غرب فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع شده است.

این پایانه مسافری در ۵۵ هزار مترمربع و در سه طبقه احداث شده است و در صورت بهره برداری از آن ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) به ۵ میلیون مسافر در سال افزایش می‌یابد.

اکنون ترمینال شماره یک فرودگاه امام (ره) بیش از پنج میلیون مسافر ظرفیت دارد، اما سالیانه بیش از هشت میلیون مسافر از این ترمینال تردد می‌کنند.

با افتتاح ترمینال سلام، ظرفیت این فرودگاه در ۳۵ کیلومتری تهران سالیانه به بیش از ۱۳ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

این پروژه از سال ۸۸ با هدف احداث ترمینال زیارتی آغاز شد و تا اواخر سال ٩٦ حدود ٣٤ درصد پیشرفت داشت و از ابتدای سال گذشته این پیشرفت به ٩٨ درصد افزایش پیدا کرد.

بر اساس طرح جامعی که به صورت مصوب در اختیار شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفته، بعد از افتتاح ترمینال سلام باید تا پنج سال دیگر فاز اول ترمینال «ایران شهر» با ظرفیت پذیرش و اعزام سالیانه ٢٥ میلیون مسافر مورد بهره برداری قرار گیرد.

ترمینال گالری سلام جلوه‌ای تازه از توانمندی متخصصان ایرانی در صنعت فرودگاهی است، چراکه طراحی، ساخت و تجهیز این پروژه به دست توانمند مهندسان کشورمان انجام گرفته است.

بسیاری از تجهیزات این ترمینال توسط متخصصان داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید شده‌اند و این امر موجب صرفه‌جویی ارزی در هزینه‌های این پروژه و اشتغال‌زایی برای بیش از یک هزار نفر شده است.

این نکته حائز اهمیت است که ترمینال گالری سلام مطابق با استانداردهای روز دنیا در عرصه فرودگاهی طراحی و ساخته شده و یکی از مهمترین نکات در ساخت آن پرورش تیم فرودگاه ساز ایرانی است.

تمامی تجهیزات این ترمینال توسط سامانه هوشمندی که به دست مهندسان ایرانی طراحی و پیاده سازی شده وکنترل می‌شود و می‌توان گفت ترمینال سلام، نخستین پایانه هوایی کاملاً هوشمند در کشور است.

پروازهای داخلی از ترمینال سلام آغاز می‌شود

با افتتاح ترمینال سلام زمینه انتقال برخی از پروازهای داخلی بین ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح به این فرودگاه فراهم می‌شود زیرا توقف پروازها در فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح خلائی را در تهران به وجود می‌آورد که با انتقال برخی از پروازهای داخلی به ترمینال سلام می‌توان این کاستی را جبران کرد.

این ترمینال برای پنج میلیون مسافر ظرفیت دارد و ظرفیت فرودگاه حضرت امام (ره) با بهره‌برداری از ترمینال سلام ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

همچنین امروز با گشایش ترمینال سلام فعالیت اقتصادی هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز آغاز می‌شود.

حدود ٧٠٠ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز و راه اندازی ترمینال گالری سلام هزینه شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو