استقامت باورنکردنی صنایع در مقابل تحریم‌ها

nبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: هم اکنون فرار مالیاتی سخت شده و در نتیجه، اقتصاد کشور به سمت سلامت و توسعه پایدار حرکت خواهد کرد.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، محمدرضا مرتضوی در یک نشست خبری اظهار داشت: در مسائل ارزی کشور با مشکل تخصیص و تأمین روبرو هستیم، گاهی تخصیص صورت می‌گیرد ولی در تأمین حساب ارزی دچار مشکل می‌شویم. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرار مالیاتی سخت شده و در نتیجه اقتصاد کشور به سمت سلامت و توسعه پایدار خواهد رفت، تأکید کرد: هر چقدر فرار مالیاتی سخت‌تر باشد، واحدهای تولیدی قابلیت رقابت بیشتری پیدا خواهند کرد. 

مرتضوی با بیان اینکه در شرایط روتین اقتصادی قرار نداریم، گفت: دو سال است که تحریم نیستیم، بلکه در محاصره کامل قرار داریم که کار کردن در این محاصره کار سختی است. 

* صنعت از آسیب بزرگی که برای آن طراحی شده بود عبور کرد

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت از آسیب بزرگی که برای آن طراحی شده، تا حد زیادی عبور کرده و تولیدکنندگان با تلاش توانسته‌اند این بخش را محفوظ نگه دارند، افزود: واحدهای صنعتی توانسته‌اند با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی، با اتکا به منابع داخلی سرپا بمانند که این موضوع غرورآفرین است.

وی با بیان اینکه صنایع مختلف از جمله شوینده، کاشی، فولاد، سیمان، غذا و همچنین بخش معدن در یک سطح باورنکردنی از استقامت مشغول تأمین نیازهای کشور هستند، اظهار داشت: مردم اعتماد بیشتری به صنعت کشور کرده‌اند که امیدواریم در مراسم بزرگداشت روز صنعت بتوانیم جشن پیروزی بر محاصره ظالمانه را به خوبی برگزار کنیم و آگاهی بیشتری از امکانات کشور ارائه دهیم. 

دبیرکل خانه صنعت و معدن با بیان اینکه علاقه‌ای نداریم در روز صنعت مشکلات این بخش را مطرح کنیم، گفت: قصد داریم اعتماد مردم را نسبت به کالاهای داخلی جلب کنیم و فرهنگ ایستادگی و همکاری را بین مصرف‌کننده، تولیدکننده و جامعه کارگری نهادینه کنیم. 

برچسب ها : صنعت تحریم ها
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو