رشد 14 برابری سرمایه‌گذاری داخلی در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بر اساس آمارهای ثبت‌شده سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده در این منطقه در سال 1397 نسبت به سال 1393 رشد 14 برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش فرینا، «عبدالرحیم کردی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: حدود 63 میلیارد تومان در سال 1393 و حدود 982 میلیارد تومان در سال 1397 سرمایه‌گذاری داخلی را در بخش‌های مختلف منطقه آزاد چابهار شاهد بودیم.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار موقعیت راهبردی مناسبی در منطقه دارد و کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در آن تمایل دارند.
کردی گفت: برای توسعه تجارت و انجام بهتر فعالیت‌های اقتصادی به دنبال کوتاه کردن مسیر، هزینه حمل‌و‌نقل و ترانزیت هستیم و زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی نیز در حال آماده شدن است.
وی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با تمرکز بر صنایع سنگین مثل پتروشیمی، فولاد، شیلات و مواد غذایی فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این‌که بیش از 3 هزار شرکت در این منطقه ثبت شده که از این تعداد 330 شرکت خارجی از 15 کشور دنیاست، افزود: از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استقبال می‌کنیم.
کردی بیان کرد: چابهار با توجه به موقعیت‌های مناسب و ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری در آینده به قطب منحصر به فرد گردشگری کشور تبدیل می‌شود.
وی اجرای طرح‌های عمرانی، زیرساختی، ساماندهی روستای تیس، افزایش طرح‌های گردشگری، توسعه فرودگاه کنارک، گازرسانی، راه‌آهن و فعالیت‌های کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی، انجام مطالعات و پیگیری تکمیل زیرساخت‌های پیکره‌های مختلف و جهش در ساخت و سازها در منطقه را خوب ارزیابی کرد و افزود: به زودی شاهد تحولات بزرگی در منطقه آزاد چابهار خواهیم بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.