رییس مناطق آزاد جمهوری غنا:

ویژگی های منطقه آزاد کیش مرا تحت تاثیر قرار داد

مدیر ارشد اجرایی سازمان مناطق آزاد جمهوری غنا گفت: ویژگیها و ساختارهای زیربنایی منطقه آزاد کیش واقعا مرا تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش فرینا، «مایکل اوکی بافی» روز یکشنبه در پایان سفر دو روزه خود به جزیره کیش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نتایج این سفر را بسیار مثبت و اثر گذار توصیف کرد و افزود: منطقه آزاد کیش به لحاظ موقعیت جزیره‌ای، جغرافیایی، زیرساخت ها و مزیت‌های بی بدیل اقتصادی و طبیعی در مقایسه با سایر مناطق آزاد جهان از وضعیت ممتازی برخوردار است.
وی استقبال خوب، برگزاری نشست‌های جداگانه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و مسئولان، آشنایی با توانمندی ها و قابلیت‌های منطقه آزاد کیش را از یافته‌ها و نکات مهم سفر خود به این جزیره ذکر کرد و افزود: در این نشست ها زمینه‌ها و چگونگی همکاری های مشترک در بخشهای مختلف بویژه گردشگری و توریسم درمانی گفتگو و تبادل نظر شد.
مدیر ارشد اجرایی سازمان مناطق آزاد جمهوری غنا در پاسخ به پرسش ایرنا، مهمترین اهداف سفر خود به جزیره کیش تقویت همکاری ها و الگو برداری از طرح‌های موفق مناطق آزاد جهان و توسعه همکاری های بین المللی و توسعه هرچه بیشتر مناطق آزاد کشور خود ذکر کرد.
وی رویکرد منطقه آزاد کیش به گردشگری سلامت و توجه به انواع گردشگری در کنار اکو توریسم را حرکتی نو در این منطقه دانست و افزود: ما از این ایده خوب استقبال می‌کنیم و آن‌را الگوی مناسب در توسعه گردشگری می‌دانیم.
مایکل اوکی بافی با اشاره به گفتگوهای خود با معاون رئیس جمهوری غنا گفت: در این گفتگو وی نیز از تقویت همکاری های دوجانبه استقبال کرده است.
مدیر ارشد اجرایی سازمان مناطق آزاد جمهوری غنا در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت و نحوه اداره مناطق آزاد کشورش توضیح داد: در جمهوری غنا 8 منطقه آزاد وجود دارد که 4 منطقه آن فعال و ضمن هماهنگی با دیگر مناطق بصورت مستقل مدیریت می‌شود.
مایکل اوکی بافی تقویت و توسعه هربیشتر این مناطق را از اولویتهای دولت غنا ذکر کرد و افزود: سفرهای ادواری وی به مناطق آزاد جهان از جمله کیش در راستای این اولویت صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: مناطق آزاد غنا یکی از اعضای اصلی و بزرگ سازمان مناطق آزاد آفریقا است و می‌تواند همکاریهای خوبی با مناطق آزاد ایران داشته باشد که این امر در دستور کار ما قرار دارد.
درجریان این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش طلا را یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری با کشور غنا ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه طلا یکی از مهمترین صادرات غنا است این مزیت می‌تواند در تبدیل کیش به بازار جهانی طلا مؤثر باشد.
مدیر ارشد اجرایی سازمان مناطق آزاد جمهوری غنا با تاکید بر استمرار سیاست منطقه آزاد کیش مبتنی بر همکاری های بین المللی بویژه تقویت همکاری با مناطق آزاد جهان، سفر مدیر ارشد مناطق آزاد غنا به کیش را سفری مثبت و اثرگذار توصیف کرد و افزود: میهمانان خارجی پیش از سفر به کیش به برداشت‌های کاملاً مثبت می رسند و با واقعیت‌ها و قابلیت‌ها این منطقه و کل کشور آشنا می‌شوند که این آشنایی در تقویت همکاری متقابل نقشی سازنده دارد.
گفتنی است؛ «مایکل اوکی بافی» مدیر ارشد اجرایی سازمان مناطق آزاد جمهوری غنا روز (جمعه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شدو ضمن بازدید از ظرفیت‌های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، روز شنبه با مسئولان دبیرخانه شورایعالی و مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد و همان روز به منظور بازدید از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش وارد این جزیره شد و با حضور محمد رضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیر عامل و مجید ملانوروزی معاون گردشگری منطقه آزاد کیش مورد استقبال قرار گرفت.
در جریان سفر «مایکل اوکی بافی» به تهران تفاهم نامه تسهیل همکاری‌های تجاری میان «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ایران» و «سازمان مناطق آزاد غنا» با هدف گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی امضا شد.
غَنا با نام رسمی جمهوری غنا کشوری است در غرب قاره آفریقا، آکرا پایتخت این کشور است. واحد پول آن" سِدی غنانام " دارد.
زبان رسمی غنا انگلیسی است و 67 درصد از مردم به آن تکلم می‌کنند. جمعیت این کشور 27 میلیون نفر است و مردم آن از اقوام چندی تشکیل شده‌اند. بیشتر مردم غنا مسیحی و حدود 17 درصد نیز مسلمان هستند.
غنا در ششم مارس 1957 از بریتانیا مستقل شد. در آن تاریخ، دو مستعمره بریتانیا یعنی «ساحل طلا» و توگولند که یک سال پیش از آن با هم ادغام شده بودند کشوری به نام غنا را تشکیل دادند. در یکم ژوئیه 1960 نظام جمهوری در غنا رسمیت یافت.
این کشور که سابقاً ساحل طلا نامیده می‌شد، قسمتهایی از این کشور را جنگل‌های گرمسیری و قسمت دیگر را، صحراهای خشک فراگرفته است. میزان بارندگی سالانه آن 200 ـ 100 سانتی متر و میانگین درجه حرارت آن 27 درجه سانتی گراد است. صنایع کشور غنا در اطراف بندر «تما» بزرگترین بندر آفریقا قرار گرفته و از معادن آن بوکسیت استخراج می‌شود. صادرات غنا عموماً کاکائو ـ طلا و الماس است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو