اصناف نقش ويژه اي در پويايي اقتصاد کشور دارند

رییس اتاق اصناف ماکو در آئینی به مناسبت روز اصناف در منطقه آزاد ماکو گفت: اصناف به دليل ارتباط مستقيم با مردم نقش ويژه اي در پويايي اقتصاد کشور دارند.

به گزارش فرینا، نعمت حیدرزاده با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون پروانه کسب در کشور ثبت شده گفت: با توجه به اينكه برنامه ريزي در راستاي اجراي سياست هاي كلان اقتصاد مقاومتي با تكيه بر شفافيت و روان سازي نظام توزيع ، ارتقاءسطح خدمات رساني به مردم و كاهش هزينه هاي مبادلاتي از توليد تا مصرف و همچنين شناسايي مشكلات و موانع توسعه و ارتقا فعاليت هاي صنفي و تلاش و همكاري جهت رفع اين موانع براي اتحاديه ها از جمله وظايف اتاق اصناف است

حیدرزاده افزود: اصناف در گرانی و وضعیت تورم مقصر نیستند و خود اصناف متضررین رشد تورم در کشورند. 

وی با اشاره به اینکه انصاف همیشه سرلوحه کار اصناف باشد اظهارداشت: مردم از گرانی کالاها گلایه دارند و این موضوع در محور برخی سخنان قرار دارد اما همه مسائل از عهده دولت خارج است و سه عامل برای کنترل بازار باید نقش داشته باشد.

رییس اتاق اصناف ماکو افزود: در مرحله نخست باید بازاریان خود با درک شرایط، مراعات مردم را بکنند و سپس مردم با معرفی گرانفروشان، از آنها خرید نکنند. 
گفتنی است؛ در ایران ۳۹۰ اتاق اصناف وجود دارد که ۱۷ اتاق در قالب ۲۳۵ اتحادیه در آذربایجان غربی موجود است . همچنین بیش از ۱۰ هزار پروانه کسب در منطقه آزاد ماکو در قالب ۲۷ اتحادیه فعالیت می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.