وزیر اقتصاد در اولین نشست خبری اعلام کرد: 

رشد 40 درصدی صادرات غیر نفتی در سه ماهه اول سالجاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین نشست خبری خود با رسانه های گروهی از رشد 40 درصدی صادارت غیرنفتی از نظر وزنی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این نشست خبری که در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اعلام آماری از رشد درآمدهای کشور طی سه ماهه اول سالجاری، میزان درآمدهای مالیاتی محقق شده در مدت زمان مذکور را 24 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
دژپسند در خصوص ضرورت تغییرات زیرساختی در گمرک اظهار داشت: گمرک نواندیش و تحول خواه، استفاده از تجربیات مدیریتی میدانی گمرک در مقیاس گسترده و بکارگیری فناوری های نو در جهت مقابله با فساد از جمله این تغییرات است.
دژپسند همچنین حرکت به سمت گمرک مدرن و هوشمند، اجرای گمرک همراه و طرح استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ایکس ری را از دیگر برنامه های وزارت اقتصاد در حوزه گمرک برشمرد.
 
 وی در خصوص  قاچاق کالا نیز گفت: قاچاق مقوله ای است که باید به صورت گوناگون با آن مقابله کنیم و در شرایط فعلی ، گمرکات نيز به طور جدی با این موضوع برخورد می‌کنند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: لازم است است گمرك و اموال تملیکی یک برنامه جدی جهت هماهنگی های بیشتر داشته باشند.
وی اظهار داشت ، علاوه بر اعزام  بازرس جهت بررسی فرآیندها به گمرکات کشور از سوی وزارت اقتصاد، من نیز شخصا به گمرکات مراجعه و از نزدیک در جریان روند کارها قرار می گیرم.
دژپسند در خصوص بحث ترخيص خودرو، اظهار داشت: بخشی از خودروها از حیطه قوه مجريه خارج شده و ناچاریم ترخیص را متوقف کنیم تا از مراجع قضایی دستور بگيريم.
وزير امور اقتصادی و دارایی درباره مبحث رسوب كالا در گمرك گفت: تا پيش از اظهار به گمرک، آنچه که در بنادر و پایانه‌ها وجود دارد، موجودی نام دارد. 
دژپسند افزود: در مورد رسوب کالاهای اساسي مهم اين است كه سلامت همه ما در گرو بررسی دقیق کالاها از نظر استانداردهای لازم است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو