از ابتدای سال ۹۷ تا کنون صورت گرفت:

سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری خارجی در منطقه آزاد ماکو

مدیر سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در 15 ماه گذشته تعداد 35 طرح، با جمع سرمایه گذاری داخلی به میزان 3361 میلیارد ریال و  سرمایه گذاری خارجی به میزان 25 میلیون دلار محقق شده و طرح ها در حال بهره برداری هستند.

به گزارش فرینا بابک رضازاده افزود: در 15 ماهه اخیر، 32 فقره مجوز سرمایه گذاری غیر صنعتی و 104 فقره مجوز سرمایه گذاری صنعتی و معدنی صادر شده است.

رضازاده با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود این تعداد مجوز منجر به سرمايه گذاري داخلی به ميزان 4,163 میلیارد ریال در بخش غیر صنعتی شود گفت: این مجوزها باعث می شود حجم سرمایه گذاری 5,685 ميليارد ريال در بخش صنعت و معدن را شاهد باشیم. 

ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو

وی در تشریح ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه شامل شهرستان های  ماکو، پلدشت، شوط و شهر مرزی بازرگان، با مساحتی حدود 500000 هکتار به عنوان دومین  منطقه آزاد بزرگ جهان از نظر وسعت می باشد، که به‌عنوان دروازه تجاري ـ بازرگاني ايران به اروپا همواره از نقش و اهميت فراواني برخوردار بوده‌ است.

مدیر سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: گستردگي روابط تجاري ايران و اروپا و حجم بالاي تبادل كالا با كشورهاي اين قاره سبب گرديده تا مرز بازرگان به يكي از فعال‌ترين مرزهاي زميني كشور تبديل گردد که با  دارا بودن 130 کیلومتر مرز خشکی با جمهوری ترکیه از شمال و 140 کیلومتر مرز آبی با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) از شرق، منطقه را به شاهراه ارتباطی ترانزیت کالاهای کشورهای آسیای میانه و اروپا تبدیل نموده است. 

رضازاده با اشاره به اینکه مبادلات تجاری و ترانزیتی بین آسیا، روسیه و اروپا از محور ماکو انجام میشود اظهارداشت: دسترسی سریع منطقه آزاد ماکو به بنادر منطقه آزاد مرسین در دریای مدیترانه و منطقه آزاد طرابزون و بندر هوپا در دریای سیاه، امتیاز چشمگیری را به منطقه آزاد ماکو برای دسترسی به بازارهای کشورهای اورپایی از راه زمین و دریا فراهم آورده است. 

حمایت ویژه منطقه آزاد ماکو از سرمایه گذاران داخلی و خارجی

وی گفت: منطقه آزاد ماکو با برخورداری از ظرفیت های اقتصادی قابل توجه و امکانات زیربنایی مناسب و مجموعه ای از قوانین و مقررات حمایتی ویژه برای سرمایه گذاران، فرصت های قابل توجهی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم نموده است که فرصتی مغتنم برای تجار جهت افزایش سرمایه های خود، ایجاد کسب و کار پرسود و مطمئن فراهم می نماید. 

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح فرصت ها و مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: معافیت مالیاتی 20 ساله برای کلیه فعالیت ها در این منطقه ، عدم نیاز به اخذ روادید برای ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد و صدور روادید برای برخی از شهروندان کشور در خود منطقه آزاد،  ورود مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات واحد های صنعتی  و تولیدی بدون پرداخت عوارض گمرکی، ارسال محصولات به داخل کشور و عدم پرداخت عوارض گمرکی تا حد مصوبات کمیسیون ارزش افزوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله مزایای قانونی سرمایه گذاری منطقه است. 

رضازاده همچنین امکان مشارکت و یا سهم صد در صدی با سرمایه گذاران خارجی بدون محدودیت در خصوص سرمایه گذاری آنها را از دیگر مزایای سرمایه گذاری برشمرد و ادامه داد: امکان ثبت شرکت با صد در صد سهام خارجی و نیز ایجاد شرکتهای مشترک و ایجاد شعب و نمایندگی شرکت، تضمین کامل سرمایه های خارجی توسط دولت از طریق قانون جلب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، ارائه خدمات پولی و بانکی و بیمه  توسط بانک ها و بیمه های دولتی و خصوصی، وجود حق اجاره زمین توسط سرمایه گذاران خارجی از دیگر مزایای منطقه آزاد ماکو است. 

وی در ادامه با تشریح مزایای نسبی و منحصر به فرد منطقه اظهار داشت:  نزدیکی به بازارهای اروپا (شاهراه ارتباط ترانزیتی)، دستیابی سریع، آسان و ارزان به بازارهای اروپا و آسیای میان، وفور مصالح ساختمانی،انرژی ارزان و نیروی انسانی درمنطقه، همسایگی با کشور ترکیه و جمهوری خود مختار آذربایجان، وجود بزرگترین و مهمترین گمرک زمینی ایران با ترکیه (بازرگان)، وجود فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو. از جمله مواردی است که سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو می کند. 

مدیر سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد ماکو از سرعت عمل در انجام امور و حداقل بروکراسی اداری بواسطه یکپارچگی و هماهنگی سازمان ها و مراکز تصمیم  گیری در سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و اضافه کرد: سرمایه گذاران بین المللی با وجود فرصت های بی رقیب موجود در محل و  نیز مشوق های سرمایه گذاری در سطح بین الملل، می توانند شانس خود را برای افزایش درآمد امتحان و از مزایای و سود های سرشار سرمایه گذاری در این منطقه به صورت مستقل و یا با مشارکت شرکایی از ایران بهره مند گردند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو