ارائه مشوق های سرمایه‌گذاری به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اعلام آمادگی این سازمان برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: در صورت تائید طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری، مشوق‌های لازم برای عملیاتی کردن آنها ارائه خواهد شد.

به گزارش فرینا، سیدپیروز موسوی در نشست با مدیران و مشاوران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تاکید بر نقش سیاست‌گذاری این دبیرخانه در تحقق سند چشم‌انداز، افزود: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و حساس اقتصادی کشور است که می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی مبتنی بر تولید و اشتغال داشته باشد.
موسوی با اشاره به نقش این منطقه در صادرات نفتی و غیرنفتی کشور، اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای منطقه ویژه پارس، ظرفیت تولید گاز کشور از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته است و می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمدهای کشور داشته باشد.
وی از اعلام آمادگی این سازمان برای دریافت درخواست‌های سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: در صورت تایید طرح، مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به آنان ارائه می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد و ویژه برای تشویق سرمایه‌گذاری در این منطقه، توضیح داد: نزدیکی به خوراک ارزان و آبراه بین‌المللی خلیج فارس و همچنین وجود بنادر صادراتی مانند مجتمع بندری پارس و بندر پتروشیمی با آبخور مناسب کشتی‌های غول پیکر از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد این منطقه است که در صورت سرمایه‌گذاری در طرح‌های پایین‌دستی، تولید و اشتغال در منطقه و کشور رونق خواهد گرفت.
موسوی جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره تولید را از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پایین‌دستی برشمرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مناطق منحصربه‌فرد کشور است و ضرورت دارد چشم‌انداز ویژه این منطقه تدوین شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی برای شکوفایی و رونق منطقه بهره بگیریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو