حضور گسترده شرکت های ICT، دانش بنیان و های تک در منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: بیش از ۵۰ درصد شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام در حوزه ICT، دانش بنیان و های تک فعال هستند.

به گزارش فرینا، نادر ثناگومطلق ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی با فعالین اقتصادی، در جمع خبرنگاران افزود: فرآیند رو به رشد سرمایه گذاری و از طرفی تعهد حضور فعالان حوزه صنعت را در این مجموعه شاهد هستیم ‌که موجب توجه به احصا مشکلات سرمایه گذاران این حوزه شده است.

ثناگو مطلق با اشاره به پیگیری موضوعات بازگانی، تجاری و گمرکی برای فعالان اقتصادی گفت: دستورالعمل ها و بخش نامه هایی که اخیرا در خصوص ورود و خروج کالا از گمرکات کشور صادر شده، مناطق ویژه و آزاد اقتصادی را مستثنی نکرده و موجب بروز مشکلات برای واحدهایی شده است که با فرض منطقه ویژه اقتصادی فعالیت می کنند. 

وی افزود: قرار است کارگروهی متشکل از چند تن از سرمایه گذاران، مجموعه فرودگاه پیام، گمرک و شورای عالی مناطق تشکیل شود تا به احصا مشکلات و موارد پیش روی سرمایه گذاران منطقه بپردازیم و اگر مواردی نیاز به رسیدگی توسط مراجع بالاتر داشت به وزارت اقتصاد و دارایی و شورای عالی مناطق ارجاع داده می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به اینکه طبق آخرین آماری که از قبل داشته ایم با ۲۲۶ سرمایه گذار در منطقه اقتصادی پیام البرز انعقاد قرار صورت گرفت، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۱۲۵ نشست با سرمایه گذاران داشتیم که حدود ۲۵ درصد آن منجر به عقد قرارداد شد.

ثناگو مطلق در خصوص مزیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام برای جذب سرمایه گذاران بیان کرد: بحث واگذاری زمین با شرایط خاص و حداقل هزینه ها، تسهیلاتی مانند انبارهای عمومی و یا فراهم آوری زیرساخت های خاص از جمله این مزیت ها است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات قابل پرداخت مانند وام وجوه اداره شده که در قالب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شرکت های دانش بنیان در حوزه "آی.تی.سی" لحاظ شده است، افزود: توافقاتی نیز با بانک ها برای ایجاد شغل و ارائه تسهیلات از سوی آنها به فعالان اقتصادی منطقه پیام را دنبال کرده ایم.

مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز با اشاره به لحاظ گردن تخفیفاتی برای شرکت های دانش بنیانی که قصد فعالیت در این منطقه را دارند، افزود:  به دنبال ارائه تسهیلات بیشتر به شرکت های فن آور هستیم و می خواهیم فضایی را در منطقه ایجاد کنیم تا در سایه تعامل ارتباطات صنعت با دانشگاه از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه ارتباطات حمایت کنیم.

ثناگو مطلق در مورد شاخه های فعالیتی سرمایه گذاران منطقه اقتصادی پیام البرز افزود: بیش از ۵۰ درصد این شرکت ها در حوزه تخصصی دانش بنیان، " آی.سی.تی" و یا حوزه های هایتک پزشکی هستند، شرکت های بزرگی نیز در زمینه لوازم خانگی و یا ارائه خدمات پزشکی  مشغول به فعالیت هستند .

وی در پایان با اشاره به اینکه طبق طرح جامع ۴ حوزه تخصصی در فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز را پیش بینی کرده ایم ، گفت: این حوزه ها مشتمل بر " آی.سی.تی" ، لجستیک، سلامت و فعالیت های فرودگاهی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.