با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار صورت گرفت؛

حضور سفیر فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان در بزرگترین رویداد جهانی عشایر در قزاقستان

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با حمایت سازمان، سفیر فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان در بزرگترین رویداد جهانی عشایر در کشور قزاقستان حضور یافت.

به گزارش فرینا، عدنان حسینی افزود: زهرا ریگی صنعتگر فعال صنایع‌دستی به‌عنوان سفیر فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان در معیت کاروان هنرمندان و ورزشکاران در چهارمین جشنواره جهانی عشایر در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان (آستانه پیشین) شرکت کرد.

حسینی گفت: در این رقابت‌ها تعداد ۱۸ هنرمند و ورزشکار از استان‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره حضور دارند و در رشته‌های مختلفی همچون سوارکاری، موسیقی سنتی، صنایع‌دستی و کشتی سنتی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: رقابت‌های جهانی عشایر، یک رویداد فرهنگی و ورزشی بین‌المللی است که به‌طور عمده در میان کشورهای آسیایی انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان اصلی این بازی‌ها از کشورهای ایران، قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، مغولستان، تاجیکستان، افغانستان، بلغارستان و کره جنوبی هستند،

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی گردشگران می‌توانند به مدت سه‌روزه زندگی عشایری را تجربه و فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند. با محل زندگی و نحوه لباس پوشیدن، آداب‌ورسوم و سنت‌های آن‌ها آشنا می‌شوند. این جشنواره باهدف معرفی میراث تاریخی و فرهنگی عشایر به‌عنوان زمینه احیای سنت‌های ملی، ورزش‌های سنتی و گسترش مبادلات فرهنگی از روز شنبه آغاز و روز دوشنبه به کار خود پایان داد.

حسینی اظهار داشت: در مراسم افتتاحیه که مقامات قزاقستانی و جمعی از سفرا کشورهای مختلف ازجمله سفیر کشور ایران حضور داشتند که تیم‌های شرکت‌کننده به اجرای حرکات نمایشی همچون اجرای موسیقی و سوارکاری پرداختند که اجرای تیم ایرانی مورد استقبال حضار قرار گرفت.

وی بیان کرد: زهرا ریگی هنرمند صنایع‌دستی به نمایندگی از بانوان استان با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار در رشته صنایع‌دستی و رودوزی‌های سنتی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: سیستان و بلوچستان ازنظر سوزن‌دوزی و تولید صنایع‌دستی در میان استان‌های کشور برتر و دارای برند و اعتبار خاصی است و فرصت حضور این بانوی هنرمند با این لباس فاخر ضمن معرفی این صنایع‌دستی کهن و ریشه‌دار به دیگر ملل مختلف دنیا می‌تواند زمینه تعاملات فرهنگی بین قومیت‌ها را بیش‌ازپیش فراهم نماید.

گفتنی است؛ از نکات حائز اهمیت در جشنواره امسال نه‌تنها کشورهای دارای ریشه‌های قومی و فرهنگی مشترک، بلکه کشورهای دارای فرهنگ متفاوت مانند کره جنوبی و ایران نیز برای اولین بار در این جشنواره شرکت کردند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو