ثبت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شرکت در منطقه آزاد ماکو

مسئول ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو از ثبت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ شرکت در این منطقه خبر داد. 

به گزارش فرینا، محمدعلی فلاح در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت شرکت های ثبت شده در منطقه آزاد ماکو گفت: هر چند که طی چند سال اخیر از نظر آماری شاهد کاهش کمی تعداد شرکت‌های ثبت شده هستیم، اما با توجه به افزایش روزافزون تعداد تغییرات و تصمیمات می‌توان نتیجه گرفت که از پویایی و فعالیت قابل توجهی برخوردار هستند.
فلاح افزود: از ابتدای شروع به کار اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو در تاریخ نوزدهم شهریور ۹۱ تاکنون ۳۹۸۳ شرکت و ۶۸ موسسه و ۴۰۸ شخص حقیقی و ۱۳۴۰ فقره تصمیمات و ۱۲۲۱۸ فقره پلمب دفتر به ثبت رسیده است که در مجموع ۸۲ ماه فعالیت بطور میانگین در هر ماه ۲۲۰ فقره (روزانه ۱۰ فقره) مورد اقدام قرار گرفته است.
وی در خصوص آخرین فرایند‌ها و مدت زمان ثبت شرکت ها گفت: اولین اقدام متقاضی ثبت، ارائه اسامی پیشنهادی برای شرکت یا موسسه است. اسامی پیشنهادی از طریق سامانه به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران ارسال و نهایتاً نام تائید شده به اطلاع متقاضی رسانده می‌شود. متقاضی می‌بایست (در قالب شرکت در شرف تاسیس) با تکمیل فرم مخصوص استعلام موضوع از معاونت اقتصادی، موضوع تائید شده را در دفترچه اساسنامه منعکس کند. با دریافت مدارک، بلافاصله اقدامات کارشناسی آغاز شده و مستندات بررسی و با دریافت حق الثبت و دریافت شناسه ملی و صدور آگهی تاسیس و اخذ امضاء و ارسال به روزنامه رسمی به پایان می‌رسد و در اغلب موارد مجموعه فرایند‌های ثبت شرکت ظرف چند ساعت تکمیل و نهایی شده و شاخص‌های جهانی کسب و کار رعایت می‌شود.
مسئول ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: سامانه ثبت شرکت‌های مناطق آزاد کشور با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آماده راه اندازی است و آخرین اصلاحات در سامانه اعمال شده و در خصوص نحوه اقدامات بعدی اعم از مراکز خدمات دهی و تعرفه خدمات ثبتی و تغییر فرایند‌ها با انتشار اطلاعیه، به اطلاع تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد رسید.
فلاح گفت: راه اندازی سامانه ابتدا در مرحله ثبت تاسیس شرکت‌های سهامی خاص و با مسئولیت محدود خواهد بود و سپس دیگر خدمات ثبتی اعم از ثبت تمامی اشخاص حقوقی و ثبت تغییرات و اظهارنامه شخص حقیقی و پلمب دفاتر نیز اجرایی خواهد شد.
با راه اندازی سامانه، فرایند‌ها تغییر خواهد کرد به نحوی که تمامی درخواست‌ها اعم از ثبت تاسیس و ثبت تغییرات از طریق سامانه دریافت می‌شود و کارشناس ثبتی با نظارت بر روند تکمیل پرونده، بلافاصله و بصورت آنلاین نواقص و ایرادات را به متقاضی منعکس و در پایان متقاضی نسخه نهایی را دریافت و (پس از امضاء موسسین و هیئت مدیره و بازرسان) به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل می‌دهد. امکان دریافت هزینه حق الثبت از طریق درگاه مالی نیز میسر گردیده و نهایتاً پس از دریافت اصل مدارک و احراز هویت فرد معرفی شده، متن آگهی به روزنامه رسمی ارسال و نسخه‌ای هم (ممهور به مهر و امضاء اداره ثبت شرکت ها) به متقاضی تحویل می‌شود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو