معرفی واحد تولیدی خوشه پلاستیک خراسان شمالی به عنوان خوشه برتر کشور در سال 97

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: خوشه کسب و کار پلاستیک استان خراسان شمالی با فعالیت ۵۰ واحد تولیدی به عنوان خوشه برتر کشور در سال ۹۷ انتخاب شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سیاوش وحدت افزود: با شناسایی خوشه کسب و کار پلاستیک در سال ۹۶، فعالیت‌های توسعه‌ای این خوشه آغاز شد.

وحدت گفت: توسعه این خوشه کسب و کار از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نیز است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای حمایت از خوشه کسب و کار پلاستیک افزود: برگزاری ۱۰ دوره آموزشی تخصصی، تورهای بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با حضور ۲۰ واحد تولیدی، شناسایی، آموزش و توانمندسازی «بی دی اس» خوشه برای قالبسازی، اجرای پروژه عارضه یابی، ترکیب سازی و اصلاح فرمولاسیون ۱۰ واحد تولیدی پلاستیک از اقداماتی است که این شهرک برای حمایت از توسعه خوشه پلاستیک انجام داده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با بیان اینکه در اجرای تور نمایشگاهی و تخصصی ترکیه خراسان شمالی استان معین بود، افزود: از ۸۰ شرکت کننده در این تور ۱۲ شرکت کننده از خراسان شمالی حضور داشتند.

وحدت در مورد برنامه‌های امسال این شرکت برای توسعه خوشه پلاستیک خراسان شمالی نیز گفت: اجرای۲ برنامه پژوهشی، برنامه ریزی برای حضور در ۳ نمایشگاه داخلی، دو تور نمایشگاهی خارجی و ۵دوره آموزشی تخصصی از برنامه‌های امسال این شرکت برای افزایش توان رقابتی خوشه پلاستیک خراسان شمالی است.

وی از ظرفیت توسعه کمی این خوشه کسب و کار نیز خبر داد و اظهار داشت: افزایش تعداد فعالان در این خوشه توجیه اقتصادی دارد.

گفتنی است؛ خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.
تنها منطقه ویژه اقتصادی استان نیز در بجنورد با گستره ۳۵۰ هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن ۴۹ هکتار وسعت دارد و در ایام دهه فجر سال ۹۷ به بهره برداری رسید.
خراسان شمالی ۳۲۲ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.