جشن ییلاقی در منطقه آزاد ماکو برگزار شد

مسئول روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به همت انجمن مردم نهاد قالابوم ماکو و با همکاری اداره میراث فرهنگی و روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو جشن ییلاقی در ییلاق حاج سیدالی شهرستان ماکو برگزار شد.

به گزارش فرینا، بابک پورقنبر افزود: به منظور شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بالقوه منطقه خصوصا ییلاق‌ها برای اهداف گردشگری، این جشن ها، همراه با برنامه‌های متنوع و پخت غذا‌های محلی و عشایری برگزار می‌شود.

پورقنبر هدف از اجرای این برنامه را آشنایی علاقمندان منطقه‌ای با ظرفیت‌های بسیار خوب ییلاق‌ها برای اکوتوریسم و گردشگری سنتی روستایی و عشایری عنوان کرد و گفت: با رونق و توسعه اکوتوریسم و بوم گردی، ایجاد اشتغال را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره بر اینکه در این برنامه نشاط انگیز، تعدادی از مدیران و مسولان ادارات و اهالی شهرستان ماکو نیز حضور داشتند افزود: به جز پخت و سرو غذا‌های سنتی منطقه، بازی و رقص موزون یاللی با همراهی مردم ترک و کرد و موسیقی سورنا و دهل، الاغ سواری کودکان و کوهپیمایی همگانی عشایر محلی نیز برگزار شد.

 اجرای طرح‌های بومگردی در مناطق عشایری یکی از طرح‌های اشتغال زایی است که ضمن هزینه پایین اجرای آن دولت نیز در کارگروه‌های اشتغال تسهیلات با بهره کم از آن‌ها حمایت میکند.

علاقمندان می‌توانند جهت اخذ مشاوره به اداره میراث فرهنگی ماکو مراجه کنند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو