کردی در دیدار سفیر هند تاکید کرد:

چابهار؛ امن‌ترین، نزدیکترین و ارزان ترین مسیر به بازار‌های منطقه ای

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: توافقنامه سه جانبه میان ایران، هند و افغانستان نقطه عطفی در تاریخ این کشورهاست و در این توافقنامه، چابهار نیز امن ترین، ارزانترین و نزدیکترین مسیر دسترسی به بازار های منطقه ای به شمار می‌رود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در دیدار با اقاس گدام درمندرا سفیر هند در ایران، ضمن تاکید بر امتیازات، ظرفیت ها و دستاوردهای توافق سه جانبه اقتصادی میان ایران، هند و افغانستان اعلام کرد:جایگاه استراتژیک چابهار، پتانسیل موجود، دسترسی به بازارهای منطقه ای و تلاش ما، آینده فعالیت های مشترک اقتصادی بین دو کشور را روشن کرده است.
کردی افزود: همان طور که سختی های قبلی را پشت سر گذاشتیم انشاالله با تلاش ها با پیگیری های مستمر، سختی های امروز نیز رفع خواهد شد.
وی با مد نظر قرار دادن توافق نامه سه جانبه بین کشورهای هند افغانستان و ایران گفت: نقطه عطفی در تاریخ روابط بین این را شاهد خواهیم‌ شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار جایگاه چابهار را امن ترین نزدیک ترین و ارزانترین مسیر دسترسی به بازارهای منطقه ای دانست و گفت: این امتیازات هیچگاه  قابل انکار نبوده و با تاکید بر چنین ظرفیت و امتیازات است که  توسعه زیرساخت های چابهار در برنامه قرار گرفته و شما امروز شاهد توسعه بندر چابهار که واقعاً کار شایسته و سترگی به شمار می‌رود، هستید.
کردی با اشاره به وجود صنایع و فعالیت آنها در این منطقه اعلام کرد: پایه گذاری های صنایع مختلفی چون پتروشیمی فولاد و صنایع متوسط و کوچک دیگر همه نشانگر رشد فعالیت های اقتصادی و تولیدی  منطقه آزاد چابهار است.
وی افزود: صنایع بسته بندی مواد غذایی و فرآوری محصولات گوناگون در منطقه آزاد همچون برنج ، چای و در کنار صنایع تولیدی کوچک و بزرگ و کمک کشورهای همسایه و دوستان سرمایه گذار داخلی و خارجی، برای  مقابله با تحریم های اقتصادی بسیار  راهگشا بودند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر آثار توافقنامه سه جانبه یادآور شد: برای کشوری همچون هند، این توافقنامه صرفاً به معنای دسترسی به افغانستان نیست. 
کردی تاکید کرد: این توافقنامه، دسترسی هند را به کشورهای مستقل مشترک المنافع کشور روسیه و کشورهای اروپایی سهل می سازد.

ناظر بر پیشرفت چابهار

همچنین طی این دیدار سفیر هند در ایران ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از سفر خود به چابهار گفت: امروز طی بازدید  از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و فعالیت های اقتصادی و غیره این منطقه  و همچنین همکاری مشترک شرکت آی پی جی ال و بندر چابهار،  از روند توسعه چابهار باخبر شده و از نزدیک شاهد این پیشرفت و توسعه شدم.
اقاس گدام درمندرا با مد نظر قرار دادن زیر ساخت های مناسب فراهم شده در منطقه آزاد چابهار ادامه داد: اکنون آنچه برای حضور سرمایه گذاران و و فعالیت شرکت ها نیاز به شمار می‌رود، ارتباطات مستحکم بین دو کشور است.
گدام درمندار افزود: آنچه که ما و شما امروز صحبت می‌کنیم مشترکاتی بوده که دو طرف بر اهمیت آن آگاه است.
وی با تاکید بر جایگاه استراتژیک چابهار ادامه داد: چابهار حلقه اتصال مهمی برای کشورهای منطقه به شمار می‌رود.
سفیر هند در ایران با اشاره به چشم انداز این توافقنامه سه جانبه گفت: کشورها همواره چالش‌هایی را در پیش رو دارند اما آنچه که امروز در کنار تعهد دو کشور ایران و هند می بینم، فردایی بهتر برای روابط دو جانبه و همکاری های مشترک است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو