نریمان در گفت و گو با «ابتکار» خبر داد؛

رشد جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس به شیوه برد ـ برد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با وجود تحریم‌ها، در سال 97 در منطقه آزاد ارس شاهد رشد 5 درصدی صادرات بودیم.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اشاره به شرایط خاص کشور طی 14 ماه گذشته که با تحریم‌های استکبار جهانی ایجاد شده است، افزود: در سال جدید روند تحریم‌ها ادامه داشته و شکل جدیدی به خود گرفته است و حتی تعاملات اقتصادی ما که در نقطه صفر مرزی هستیم با نخجوان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه تحت‌الشعاع همین تحریم‌ها و تصمیمات قرار می‌گیرد.

تصویب 79 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی با اشتغال‌زایی 6 هزار نفر در ارس

نریمان در خصوص فعالیت‌های منطقه آزاد ارس در سال 97 گفت: با وجود تمام تلاطمات در سال گذشته مبلغ 2271 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و 79 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کمیسیون اقتصادی این سازمان مصوب شده است که پتانسیل اشتغال‌زایی 6 هزار نفر با بهره‌برداری از این طرح‌ها فراهم خواهد شد. از مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی مبلغ 1247 میلیارد تومان در بخش صنعت، مبلغ 1497 میلیارد تومان در بخش گردشگری، مبلغ 455 میلیارد تومان در بخش کشاورزی و 72 میلیارد تومان در بخش خدمات سرمایه‌گذاری شده است.

طرح 2800 میلیارد تومانی چینی ها برای سرمایه گذاری در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس به شرایط جذب سرمایه‌گذار در سال 98 پرداخت و گفت: در 70 روز ابتدای امسال 3500 میلیارد تومان طرح به کمیسیون اقتصادی ما پیشنهاد شده که در حال بررسی است؛ حدود 2800 میلیارد تومان از این طرح‌ها که در رابطه با دیتاسنتر و فروکروم هستند از سوی سرمایه‌گذاران چینی به کمیسیون اقتصادی ما پیشنهاد شده‌اند که نشان‌دهنده اقبال خارجی‌ها به منطقه آزاد ارس است.

تلاش داریم شیوه برد ـ برد را در منطقه انجام دهیم

نریمان با تاکید بر اینکه تلاش داریم شیوه برد - برد را در منطقه انجام دهیم، تصریح کرد: باید در تعاملات اقتصادی هم برای ما و هم برای طرف مقابل منافع را در نظر بگیریم تا طرف مقابل بداند در تعاملات دوطرفه سود و زیان، مشترک خواهد بود. در این شیوه باید براساس ضوابط دو طرف، قوانین و مقرراتی در نظر بگیریم تا در نهایت برای این کشورها و مناطق آزاد ما منفعت اقتصادی در پی داشته باشد.

ارس قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ارس پرداخت و گفت: با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر ما قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در مناطق آزاد کشور هستیم. بزرگ‌ترین گلخانه کشور با نام مجموعه گلخانه‌ای 50 هکتاری تارلا امین با تولید و صادرات سالانه 13 هزار تن محصولات گلخانه‌ای به کشورهای قفقاز را دراین منطقه داریم که به دلیل عملکرد مثبت این شرکت در حوزه محصولات گلخانه‌ای و اتصال زنجیره تولید و توزیع در بازار هدف، خواهان توسعه آنها هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به سرمایه‌گذاری 850 میلیارد تومانی در این طرح گلخانه‌ای تصریح کرد: به همین دلیل 80 هکتار زمین را با عنوان تارلاامین در اختیار آنها قرار داده‌ایم که قرار است بخش عمده‌ای از این 80 هکتار در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

برنامه ریزی ارس برای نقش آفرینی در بازار 300 میلیون نفری اوراسیا

نریمان با تاکید بر ضرورت تعاملات بین‌المللی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی، هماهنگی های لازم با سفیر ایران و سرکنسول ایران در این کشور انجام داده‌ایم تا لایحه موافقت‌نامه بین ایران و ارمنستان وارد اقدامات اجرایی شود. باید بدانیم ورود به اوراسیا به منزله یک بازار 300 میلیون نفری است که می‌توانیم با وجود اشتراکات فرهنگی بیشترین بهره را از این تفاهم‌نامه داشته باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو