عبدالرحیم کردی در گفتگو با اقتصاد 24 خبر داد:

مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری هند در منطقه آزاد چابهار در حوزه‌ صنایع انرژی‌بر و پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سفیر هند در اولین سفرش به چابهار از زیرساخت‌ها و امکانات بازدید کردند و علاقه‌مند به ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران هندی برای فعالیت در این منطقه بودند.

به گزارش فرینا، بحث سرمایه‌گذاری هند در منطقه آزاد چابهار آنقدر برای این کشور و البته ایران مهم و با اهمیت است که سفیر جدید هند نیز در سفر خود به چابهار پیگیر تداوم و استمرار آن و نیز رفع برخی مشکلات حوزه سرمایه گذاری در این منطقه بود. گدام دارمندرا، سفیر هند در ایران روز شنبه 15 تیرماه در جمع مدیران و مسئولان چابهار حضور پیدا کرد و با اشاره به ظرفیت‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و حمل و نقل کالاهای ترانزیتی بندر چابهار گفت: تجارت ایران و هندوستان در یک سال گذشته رشد خوبی داشته و برای همین بنادر هند و چابهار در آینده همکاری و فعالیت بهتری خواهند داشت.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد24 در خصوص دیدار اخیرش با سفیر جدید هند در چابهار گفت: توافق نامه‌ای که سال ها پیش میان روسای جمهور ایران، هند و افغانستان به امضا رسید و همچنین قراردادی که هندی ها برای بهره‌برداری از فاز یک بندر شهید بهشتی دارند موجب شد تا این مهم وارد فاز اجرایی شود و دولت هند برای مدیریت مناسبات خودش در منطقه، توجه خاصی به چابهار داشته باشد.
عبدالرحیم کردی، افزود: سفیر هند هم که به تازگی ماموریتش را در ایران شروع کرده است، با توجه به اهمیتی که چابهار برای دهلی دارد در اولین ماموریت خود به چابهار آمد تا هم با فعالیت های این منطقه آشنا شود و هم در خصوص توسعه همکاری ها در زمینه سرمایه‌گذاری هایی که نیاز و ضرورت دولت هند و یا سرمایه گذاران بخش خصوصی این کشور است، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
کردی گفت: در این دیدار در ارتباط با محورهای اصلی سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه صنایع انرژی‌بر و حوزه پتروشیمی مباحث خیلی خوبی داشتیم و ایشان از زیرساخت‌ها و امکانات منطقه بازدید کردند و مصمم و علاقه مند بودند که سرمایه گذاران هندی را برای فعالیت در این منطقه تشویق و ترغیب کنند.
وی افزود: ما نیز در منطقه آزاد چابهار سفیر هند را با مزیت‌ها و مشوق های سرمایه گذاری آشنا کردیم و امیدواریم با حضور ایشان در ایران، چابهار فصل جدیدی را در توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور رقم بزند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین گفت: در این دیدار در خصوص مواردی که در گذشته میان ایران و هند مطرح شده بود و مشکلات سرمایه گذارانی که از قبل در منطقه حضور داشته اند را به سفیر اعلام کردیم و ایشان هم قول مساعد برای پیگیری مسائل به وجود آمده دادند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو