بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از پروژه ساخت بیمارستان طالقانی

رئیس بنیاد مستضعفان در صدر هیأتی و به منظور بازدید از روند ساخت پروژه بیمارستان آیت اله طالقانی شماره دو، به منطقه آزاد اروند سفر کرد.

به گزارش فرینا، محمد سعیدی کیا در صدر هیأتی و با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و همراهی تنی چند از مسئولین امر بهداشت و درمان منطقه، از روند پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت بیمارستان طالقانی شماره دو بازدید کردند.

سعیدی کیا از پیشرفت ۷۳ درصدی این بیمارستان ۲۴۲ تخت خوابی ابراز خرسندی نمود و با توجه به روند اجرای این پروژه، پیش بینی کرد که باقی مانده عملیات اجرایی ابنیه بیمارستان تا پایان سال جاری تکمیل، وارد فاز تجهیز شده و تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

وی همچنین از مسئولین امر اجرای این پروژه خواست تا به موانعی که بر سر راه است رسیدگی کرده تا در مورد مقرر این بیمارستان وارد چرخه درمانی منطقه شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز ضمن اشاره به این نکته که نگاه این سازمان خصوصا مدیرعامل و هیأت مدیره در خصوص تکمیل زیرساخت های بهداشت و درمان بسیار جدی بوده است، خاطرنشان کرد: در خصوص ارتقاء و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، مصوبات و تفاهم نامه هایی با وزارت بهداشت و با حضور هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان با مبلغی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان منعقد و تا به امروز یکی پس از دیگری به اجرا درآمده اند.

قدرت اله طمیمیان بالا بردن شاخص های درمانی منطقه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با جذب متخصصین، ایجاد زیرساخت های لازم و تجهیزات پزشکی، تلاش شده تا ارجاع بیماران به مرکز استان و دیگر نقاط کشور جهت درمان بیماری ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

بنا به گفته طمیمیان؛ راه اندازی بیمارستان اروندکنار، بازسازی و نوسازی بیمارستان قدیم طالقانی، راه­ اندازی بیمارستان شهید بهشتی، بازسازی و توسعه بیمارستان ولیعصر خرمشهر، احیاء ترابری آمبولانس های منطقه، احداث کلینیک­ های تخصصی، ساخت مرکز جراحی قلب خرمشهر، مرکز بهداشتی و درمانی شلمچه؛ از جمله مراکز درمانی بوده که توسط سازمان منطقه آزاد اروند حمایت و تأمین اعتبار شده اند.

وی بیمارستان طالقانی شماره دو را یکی از پروژه­ های مهم در حال ساخت معرفی کرد که با پایان یافتن آن ظرفیت درمانی منطقه رشد چشم گیری پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش تعداد اتاق­ های عمل نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: قطعا با بهره برداری از این مرکز درمانی، کمبود بخش­ هایی نظیر (ان آی سی یو)،( آی سی یو) و…  که در دیگر بیمارستان ها با آن مواجه هستیم کم تر خواهد شد.

طمیمیان، نقش این بیمارستان در رشد توریسم درمانی که از یک سال پیش تا کنون به اجرا درآمده را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به مدرن بودن و ساختار پیشرفته این بیمارستان، قطعا مورد توجه توریست­ ها نیز قرار خواهد گرفت و رشد ۳۰ درصدی که از یک سال پیش تا کنون در این زمینه داشته ایم؛ افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته شکراله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان؛  کلنگ ساخت بیمارستان تکمیلی آیت اله طالقانی شماره دو در سال ۱۳۹۴ بر زمین زده و  اعتبار  ساخت  آن توسط بنیاد علوی (زیر مجموعه بنیاد مستضعفان) تأمین و تجهیزات آن با وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو