طرح هر شهروند یک آتش نشان در قشم اجرایی می شود

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح هر شهروند یک آتش نشان در قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، رمضانعلی شورابی با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف آموزش‌های مقدماتی و عمومی در حوزه ایمنی و آتش‎نشانی به شهروندان و به عنوان یکی از اولویت های این مدیریت در سال جاری به اجرا درخواهد آمد.
شورابی با تاکید بر لزوم ارتقاء و افزایش ضریب ایمنی در جزیره افزود: آموزش به شهروندان به کاهش آمار حوادث کمک کرده و هم سرعت عمل در رسیدگی به آسیب دیدگان حوادث را بالا می برد.
وی با اشاره به ظرفیت آتش نشانی این سازمان اظهار کرد: این مجموعه می تواند در زمینه آموزش به شهروندان به ویژه قشر بانوان، نوجوانان، جوانان و رانندگان وسایل نقلیه درون شهری خدمات آموزشی خود را ارایه دهد.
به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، حضور بانوان به عنوان دواطلب در زمینه آموزش های آتش نشانی یکی از نیازهای جامعه جزیره است.
شورابی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه به دلیل تردد دایم در سطح شهر می توانند بهترین امدادرسان در مواقع بروز حوادث باشند.
وی، یکی از دلایل اصلی حوادث در اماکن مسکونی را ضعف آموزش و نبود تجهیزات عنوان کرد و گفت: اگر فقط هر خانواده یک آتش نشان داوطلب و آموزش دیده و آشنا با اصول کار با تجهیزات آتش نشانی داشته باشد، از وقوع بسیاری از حوادث پیشگیری شده و یا در صورت وقوع به خوبی مدیریت خواهد شد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از شهروندان و به ویژه نوجوانان و جوانان قشمی دعوت کرد تا به عنوان آتش نشان افتخاری به عضویت این طرح در بیایند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو