7 / همکاری مناطق آزاد و دانشگاه هنر پیوند دهنده هنرهای بومی در مناطق آزاد و سرزمین اصلی است

عضو هیئت علمی و نماینده دانشگاه هنر گفت: همکاری مناطق آزاد و دانشگاه هنر در قالب تفاهم نامه حلقه اتصال و پیوند دهنده هنرهای بومی در مناطق آزاد و سرزمین اصلی است.

به گزارش فرینا، فائزه طاهری در هجدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه رابطه متقابل بین دانشگاه هنر و مناطق آزاد می تواند به هم افزایی و ارتقای کیفی منجر شود افزود: در دهه های گذشته دانشگاه ها از آموزش محوری به پژوهش محوری و به کارآفرینی و اقتصاد محوری تبدیل شده اند لذا یکی از بسترهای توجه به کارآفرینی و اقتصاد هنر، مناطق آزاد است.

طاهری گفت: با استفاده از ظرفیت های اساتید دانشگاه در مناطق آزاد نقش دانشگاه ها در این مناطق پررنگ می شود  که امیدواریم با این تفاهم نامه بسترهای لازم برای توسعه اقتصاد هنر در مناطق آزاد فراهم شود .
عضو هیئت علمی و نماینده دانشگاه هنر افزود: دانشگاه هنر تلاش می کند با اجرای برنامه های هنری در مناطق آزاد، فضای جدید فرهنگی و هنری و خلق آثاری منحصر به شرایط هر منطقه آزاد را با جدیت دنبال کند.

عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر نیز گفت: توانمندسازی جوامع محلی باید رویکردی باشد که مناطق آزاد با نگاه علمی و تخصصی در این خصوص اقدام کند. 

محمود معظمی توجه به پیوست فرهنگی در عمران و آبادانی را پراهمیت خواند و افزود: دانشگاه باید در کنار مسئولین در مطالعات میدانی و تصمیم گیری ها باشد و بتواند مشاوره و همفکری کند.  

معظمی الگوگیری از تجربیات کشورهای توسعه یافته در حوزه های صنایع خلاق و گردشگری را نتیجه بخش عنوان کرد و گفت:‌ دانشگاه هنر می تواند در مقوله هنر و فرهنگ  کمک بسیار خوبی به مناطق آزاد کند. 

در ادامه این نشست ريیس دانشکده هنرهای تجسمی نیز گفت:‌  تفاهم نامه همکاری بین  دانشگاه هنر و مناطق آزاد در راستای همکاری در زمینه تاسیس و راه اندازی مدرسه عالی هنر و صنایع خلاق در مناطق آزاد، همکاری در زمینه انجام پژوهش ها و تحقیقات کاربردی با بهره گیری از ظرفیت های طرفین به ویژه اساتید و پژوهشگران دانشگاهی منعقد شده است. 

سودابه صالحی افزود: هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی همچنین کمک به توانمندسازی جوامع محلی  و تهیه و تدوین مدل و محتوای آموزشی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر در مناطق آزاد و ویژه و تبادل تجارب و نتایج مطالعات در زمینه موضوعات مشترک از دیگر اقداماتی است که می تواند در قالب این تفاهم نامه انجام داد.

گفتنی است؛ هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان مناطق آزاد کشور به مدت دو روز (25 و 26 تیرماه) در منطقه آزاد ماکو در حال برگزاری است. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو