16/ حفظ و مرمت بافت تاریخی شهر ماکو در دستور کار سازمان میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: حفظ و مرمت بافت تاریخی شهر ماکو در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ماکو، جلیل جباری روز چهارشنبه در هجدهمین نشست مدیران و معاونان فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد با اشاره به تفاهم نامه هایی مرمت آثار تاریخی از جمله کاخ موزه باغچه جوق از منابع مالی منطقه آزاد ماکو گفت: مرمت بناهای تاریخی بخصوص پل های تاریخی از جمله بش گوز و قلعه جوق با تامین منابع از سوی منطقه آزاد ماکو انجام شده است. 
او ادامه داد: در سال‌های گذشته برای احیای بافت‌های تاریخی اعتباری اختصاص نمی‌یافت اما در ۲ سال اخیر با تخصیص اعتبارات لازم، اقدامات خوب و مثبتی از جمله اختصاص کد پروژه برای مرمت و بازسازی بافت‌های تاریخی آغاز شده است.
جباری با اشاره به اینکه در محدوده منطقه آزاد ماکو دوره های باستان شناسی و کاوش های تاریخی در حال اجرا است افزود: حفظ بافت تاریخی شهر ماکو ضرورت دارد و باید طی تفاهم نامه ای با سازمان منطقه آزاد در این خصوص اقدام سریع صورت گیرد.  
او با تاکید بر افزایش تعامل بر حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری ادامه داد: امسال احیا بافت‌های تاریخی چهار شهر خوی، تکاب، ماکو و ارومیه که دارای بافت تاریخی مصوب است در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که هم اکنون عملیات احیای آنها نیز آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه برای طرح احیای بافت‌های تاریخی این چهار شهر ردیف بودجه ‌ای مستقل پیش بینی شده است، اضافه کرد: طی هفته آینده با تشکیل جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مقدار اعتبار اختصاص یافته مشخص خواهد شد.
جلیلی همچنین به برگزاری جشنواره‌های ملی و سراسری در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال برای معرفی و آشنایی بهتر با جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و فرهنگی کشور، دومین جشنواره ملی گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مرداد جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ماکو امروز (چهارشنبه) به کار خود پایان می دهد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو