جابجایی حجم زیاد کالا از بندر چابهار نیازمند ساخت بزرگراه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری نیازمند ساخت بزرگراه برای انتقال حجم زیاد کالاهای صادراتی و وارداتی است.

به گزارش قرینا احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه در نشست تسریع در امور تجاری، بازرگانی و ایجاد ترافیک بار و کالا با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بندر چابهار اظهار داشت: ساخت بزرگراه و آزاد راه توسط سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع‌تر آغاز شود تا قوت قلبی برای صاحبان کالا باشد.

 

وی گفت: ساخت بزرگراه و ساماندهی جاده‌های سیستان و بلوچستان و همچنین اجرای عملیات تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد تسریع شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: صادرات و واردات کالاهای دولتی و بخش خصوصی در آینده از بندر چابهار انجام می‌شوند و باید برای سهولت در حمل و نقل، جاده‌های این استان به آزادراه و بزرگراه ارتقا پیدا کنند و پسکرانه و زیرساخت‌ها باید آماده شوند.

 

وی بیان کرد: مجوزهای لازم برای تأمین لجستیک دریافت شده است و بزودی هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود.

 

موهبتی گفت: صادرات مواد معدنی و سایر کالاها و واردات کالاهای اساسی استان‌های شرقی باید از چابهار انجام شود.

 

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار مترمربع انبار سرپوشیده در چابهار توسط دستگاه‌های مختلف نظیر اداره کل بنادر و دریانوردی، شرکت بازرگانی دولتی، منطقه آزاد و بخش خصوصی ساخته شده است و برای ورود و انبار کردن کالاها هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور ساماندهی و توزیع مناسب سوخت در این استان طرح کدینگ به اجرا در آمده و چنانچه مالکان و رانندگان کامیون‌ها در انجام فعالیت سستی کنند از اهرم فشار قطع سوخت استفاده خواهد شد.

 

رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چنانچه هر مشکلی در حمل و نقل ایجاد شود بیش از ۱۰ هزار کامیون موجود استان نسبت به جابجایی کالا اقدام می‌کنند.

 

موهبتی افزود: دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان در زمینه ترانزیت و حمل و نقل کالا تعامل و همراهی خوبی دارند و بزودی بازسازی و نوسازی انبارهای موجود چابهار آغاز خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو