صادرات بیش از 80‌درصد کالا به کشورهای حاشیه خزر

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در نشست خبری که در استانداری برگزار شد، بااشاره‌به فعالیت سه بندر در مازندران، گفت: «بنادر استان می‌توانند از طریق حمل‌و‌نقل دریایی نیازمندی‌های اقتصادی کشور را به‌نحوِ‌احسن پوشش دهد».

به گزارش فرینا، سیاوش رضوانی از افزایش کشتی‌های کانتیتربر در دریای خزر خبر داد و افزود: «جابه‌جایی از طریق کشتی‌های کانتینر‌دار موجب ماندگاری کالا می‌شود».

رضوانی گفت: «بندر امیرآباد یکی از بنادری‌ست که بعد از انقلاب برای ایجاد آن فکر و دوراندیشی شده و کاملا استاندارد و قابل توسعه است».

وی ظرفیت این بندر برای ورد کالا را هفت‌و‌نیم‌میلیون‌تن اعلام کرد و افزود: «حدود 40‌درصد از ظرفیت بندر خالی‌ست». مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اظهار داشت: «در سال گذشته پنج‌میلیون و 700‌تُن کالا به بنادر استان وارد شد که از این میزان سه‌میلیون و 800‌تُن در بندر امیرآباد بوده است».

رضوانی ماندگاری کالا در بنادر را 30 تا 45‌روز اعلام کرد و گفت: «اکثر کالایی که وارد بندر امیرآباد می‌شود، غلات است که باید از بارندگی و رطوبت هوا دور باشد».

وی گفت: «تنوع کالا در دریا روز‌به‌روز متنوع‌تر می‌شود و اکنون بالای 14 تیپ کالا در بندر جابه‌جا می‌شود». رضوانی از اشتغال 1800‌نفر به‌صورت مستقیم در مجمع بندر خبر داد و یاد‌آور شد: «هم‌اکنون در بندر امیرآباد 23 شرکت بالغ‌بر 690‌میلیاردتومان در‌حال فعالیت است و 13 شرکت با 670‌میلیارد‌تومان در‌حالِ ساخت است».

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد تخلیه غلات بندر امیرآباد تا 22 تیر 98 را 64‌درصد بیان کرد و گفت: «بندر امیر‌آباد در بین بنادر شمال طی چند‌ماه ابتدای سال جاری، 81‌درصد صادرات به کشورهای حاشیه خزر داشته است». رضوانی بابیانِ‌اینکه تعداد شناورهای وارد شده به این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل 39‌درصد افزایش داشت، اظهار داشت: «تخلیه بار در بندر نیز 24‌درصد، صادرات بالای 80‌درصد و واردات 27‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است».

وی بابیانِ‌اینکه تبادل کالا از طریق دریا یکی از آرزوهای دیرینه کشورهای حاشیه دریای خزر است، بیان کرد: «بندر امیرآباد با داشتن دو اسکله رورو (ریلی و کامیونی) تنها بندر شمال با این قابلیت است».

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد اتصال به شبکه ریلی را یکی از مزیت‌های مهم این بندر برشمرد و گفت: «اسلکه رورو ریلی بندر نیز با پیش‌بینی 80‌میلیارد‌تومان اعتبار تا پایان سال جاری بهره‌برداری می‌شود».

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.