مرمت کاخ موزه سردار ماکو امسال به اتمام می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پروژه مرمت و احیا کاخ موزه باغچه جوق شهریور ماه امسال اتمام می یابد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری بسیج در ماکو، جلیل جباری مرمت و مطالعات کاخ موزه باغچه جوق ماکو را نماد عینی همکاری تنگاتنگ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو دانست و اظهار کرد: پیش بینی می شود شهریور امسال شاهد اتمام عملیات مرمت این پروژه تاریخی باشیم تا مردم با فرهنگ استان و کشور آشنا شوند.
وی به ترمیم پل‌ها، اماکن و ابنیه تاریخی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: بازسازی محوطه تاریخی قلعه قبان ماکو، از جمله شاخص ترین کارها در حوزه حفظ و حراست از تاریخ این منطقه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به انجام مطالعات باستان‌شناسی با حضور تیم کارشناسی از کشور ارمنستان و ایران طی یک فصل در قلعه قبان ماکو اشاره و تصریح کرد: فصل دوم مطالعات در این سایت تاریخی در آینده نزدیک پیگیری خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی در سطح استان برنامه های عملیاتی متنوعی برای هر شهرستان تدوین کرده است، افزود: طی این اقدام 120 بنای تاریخی در صورت تخصیص اعتبارات لازم، ساماندهی خواهد شد.
جباری به آغاز عملیات احیای بافت تاریخی سطح استان از جمله شهرستان‌های تکاب، ماکو، ارومیه و خوی اشاره کرد و افزود: هم اکنون عملیات مرمت و احیای جداره های تاریخی بافت شهر ماکو، خوی و ارومیه در حال اجرا است.
وی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: اجرای برنامه‌های مشترکی از جمله جشنواره‌ها با مشارکت منطقه آزاد ماکو برنامه ریزی می شود که این جشنواره ها در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.
جباری گفت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در منطقه آزاد ماکو در صورت استقبال سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار خواهد شد که هدف از آن بازاریابی، فروش و صادرات است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو