توسعه زیرساخت های توریسم ورزشی و گردشگری دریایی؛

راه اندازی نخستین باشگاه و مدرسه قایق های بادبانی کشور در منطقه آزاد انزلی

با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اسکله مارینای منطقه آزاد انزلی (مارینا کاسپین)، اولین باشگاه و مدرسه بادبانی کشور شروع به کار کرد و هم اکنون ده ها هنرجو و ورزشکار در رشته های مختلف در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت مکین دریا کاسپین، مجری مجموعه مارینا کاسپین با بیان اینکه نخستین باشگاه و مدرسه بادبانی و تفریحی کشور به منظور آشنایی مردم با ظرفیت های متنوع تفریحات و ورزش های آبی، ارتباط بیشتر مردم با طبیعت و اهمیت حفاظت از محیط زیست در محدوده اسکله مارینا منطقه شروع به کار کرده، گفت: ظرف یک سال گذشته علاوه بر توسعه زیرساخت ها و تنوع بخشی به امکانات رشته های ورزشی مختلف دریایی، برگزاری دوره های آموزشی برای علاقمندان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا راد گودرزی با اشاره به اینکه تا کنون ٧٠ میلیارد ریال برای ایجاد امکانات و تجهیزات ساختمانی مشتمل بر امکاناتی همچون اتاق های رختکن و ... هزینه شده تصریح کرد: مهمترین ویژگی این سازه پرتابل بودن و قابلیت حمل و نقل آن در موقعیت های مکانی متفاوت است و این نکته ای که در امکانات ورزشی دریایی بعنوان یک مزیت، مورد توجه قرار می گیرد.

راد گودرزی در خصوص امکانات رشته های ورزشی و تفریحی دریایی مختلفی که در اسکله تفریحی مارینا موجود است، افزود: در این مجموعه قایق های بادبانی هوبی کت ١۵، ١۶و وِیو و همچنین پدال بوردهای دوچرخه ای "ای کلیپس"، انواع پدل برد، ویندسرف، انواع قایق های بادبانی در کلاس ها و مدل های متعدد برای سنین مختلف جهت بهره برداری و آموزش به علاقمندان موجود و در حال بهره برداری است که طی این مدت به دلیل جایگاه استان در ورزش های دریایی و استعدادهای موجود با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه این مجموعه از سرمایه گذاران اصلی در ورزش های دریایی و توریسم ورزشی کشور است گفت: علاوه بر امکانات فوق، قایق اسکی برد برای ورزش های ویک برد و اسکی روی آب، پارسل و قایق های تفریحی بهمراه اتوبوس دریایی به منظور افزایش امکانات و خدمات قابل ارائه جهت توسعه توریسم ورزشی و ورزش حرفه ای در این مجموعه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مکین دریا کاسپین با قدردانی از نگاه همراهی و همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در اعتماد و حمایت از بخش خصوصی در جهت بهره برداری از اسکله مارینا، افزود: وجود چنین زیرساختی در منطقه آزاد انزلی این منطقه را به قطب ورزش های آبی و دریایی کشور تبدیل می کند و این هدف با توجه به امکانات و زیرساخت های موجود و همکاری فدراسیون های مربوطه کشورمان قابل دست یابی است.  

راد گودرزی از آمادگی شرکت شرکت مکین دریا کاسپین برای میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی دریایی با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود در مارینا کاسپین و وجود حوضچه آرامش که در تمام فصول سال امکان ورزش های دریایی در آن فرآهم آمده، توسعه ورزش حرفه ای و برگزاری دوره های تمرینی و مسابقات در سطوح ملی و بین المللی از مهمترین برنامه های مدرسه بادبانی کاسپین است.

بنابراین گزارش ایجاد باشگاه ورزشی های بادبانی در راستای سیاست های منطقه آزاد انزلی در زمینه توسعه ورزش و توریسم دریایی صورت گرفته و این در حالی است که اسکله مارینای کاسپین ظرف یک سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته و هیأت دولت با ایجاد اسکله مارینا از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در اسکله بندرانزلی نیز موافقت نموده تا با مرکزیت این منطقه، زنجیره گردشگری دریایی دریای خزر در بنادر ایرانی این دریا تکمیل و شاهد توسعه این حوزه گسترده مغفول مانده و سودآور حوزه صنعت گردشگری در سواحل شمالی کشور باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو