شاخص بورس سبز ماند

 شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) سه هزار و ۳۸۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۵۳ هزار و ۴۷ واحد رسید. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۸۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در ۲۱۸ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۳۱ واحد افزایش به ۶۰ هزار و ۳۶۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۵۵ واحد رشد به ۴۰ هزار و ۶۸۲ واحد رسیدند.
شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۷۶۱ واحد افزایش به رقم ۲۸۱ هزار و ۱۲۳ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۱۴۶ واحد افزایش داشتند.
علاوه براین در بین تمامی نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۲۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۴۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۹۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۵۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۳۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۳۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۳۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۶۳ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ۳۷ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۳۰ واحد، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۲۹ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۷ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا (سهامی عام)، بانک صادرات ایران، پتروشیمی شازند، ماشین سازی اراک، ایران ارقام و س. صنایع شیمیایی ایران (شیران) در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۶۵ میلیون و ۲۱۷ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۲ واحد رشد داشت و بر روی کانال یک هزار و ۱۴ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.
در بین تمامی نمادها، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و بیمه پاسارگاد (بپاس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.
در مقابل بانک دی (دی) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

برچسب ها : بورس شاخص فرابورس
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو