مرکز آموزش HSE در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه وزه اقتصادی انرژی پارس از راه اندازی بزرگ‌ترین مرکز آموزش HSE با محوریت زمین آتش ماژول‌های فرایندی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در زمینی به مساحت هشت هکتار در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از نفت ما، سیدپیروز موسوی، با اعلام این خبر گفت: هدف نهایی راه‌اندازی مرکز آموزش اچ‌اس‌یی، استمرار تولید و حفظ سلامت و زندگی کارکنان شاغل در صنایع نفت و گاز منطقه است که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های تولید و بهره‌وری بیشتر خواهد شد.
موسوی، در نشست با کارشناسان و مشاوران پروژه راه‌اندازی مرکز آموزش اچ‌اس‌یی، درباره اهمیت ساخت این مرکز در چارچوب استانداردهای بین‌المللی افز: منطقه ویژه پارس به دلیل وجود صنایع عظیم پالایشگاهی و پتروشیمی موجود در آن به عنوان پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: پارس جنوبی به تنهایی 70 درصد گاز کشور را تامین می‌کند و خوشبختانه هم‌اکنون در تولید گاز و همچنین ارزش افزوده حاصل از صنایع پتروشیمی در نقطه مطلوبی قرار داریم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه رعایت و حفـظ الزام‌های اچ‌اس‌یی یکی از اصول توسعه پایدار کشورهاست، گفت: هدف نهایی راه‌اندازی مرکز آموزش اچ‌اس‌یی، استمرار تولید و حفظ سلامت و زندگی کارکنان شاغل در صنایع نفت و گاز منطقه است که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های تولید و بهره‌وری بیشتر خواهد شد.
موسوی، رویکرد پیشگیرانه را از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز آموزش اچ‌اس‌یی در منطقه عنوان کرد و افزود: راهبرد ما امنیت، استمرار و پایداری در تولید و تامین گاز کشور است و ضرورت دارد پس از راه‌اندازی این مرکز بر اساس یک برنامه منظم سالانه به همه کارکنان شرکت‌ها آموزش‌های لازم در زمینه اچ‌اس‌یی ارائه شود.
وی گفت: ارتقای دانش و توانمندی کارکنان در نحوه مواجهه با حوادث و استفاده از تجهیزات ایمنی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های تولید خواهد داشت؛ در غیر این صورت خسارت‌ها و صدمه‌های جبران‌ناپذیری بر کشور تحمیل می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو