در ۳ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

افزایش ۴۵ درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افزایش ۴۵ درصدی صادرات غیرنفتی استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، غلامعلی راستی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ۱۱ درصد صادرات استان معادل بیش از ۸۴ میلیون دلار در بهار ۹۸ از منطقه آزاد ارس صورت گرفته است که رشدی ۳۴ درصدی دارد.

راستی افزود: ارزش کالاهای غیرنفتی صادر شده آذربایجان شرقی به خارج از کشور در ۳ ماه نخست امسال در مقایسه با بهار گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش یافت.
او گفت: در این مدت افزون بر ۶۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.
قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۷۹ کشور مقصد صادراتی کالاهای استان در ۳ ماه اول امسال بود، عنوان کرد: کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، چین و افغانستان به ترتیب بیشترین میزان صادرات کالا را از استان داشتند.
راستی با بیان اینکه ۴۰ درصد از صادرات آذربایجان شرقی را در این مدت کالاهای صنعتی تشکیل می‌دهد، افزود: فلزات با ۱۵ و نیم درصد و کالاهای کشاورزی با ۱۳ و نیم درصد به ترتیب بیشترین سهم را از کل صادرات استان به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته وی ۱۱ درصد صادرات استان معادل بیش از ۸۴ میلیون دلار در بهار ۹۸ از منطقه آزاد ارس صورت گرفته است که رشدی ۳۴ درصدی دارد.
قائم مقام صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از افزایش واردات استان خبر داد و افزود: میزان واردات استان نیز در این مدت ۱۱۰ هزار تن به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۵۲ درصد و از لحاظ ارزش ۴۰ درصد افزایش داشته است.
راستی گفت: این کالاها از ۴۳ کشور وارد استان شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.