سککوک به‌عنوان سامانه ملی دانش‌بنیان معرفی شد

سامانه کشوری کسب‌و‌کار به کسب‌و‌کار (سککوک) ازسوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرای معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری به‌عنوان سامانه ملی دانش‌بنیان (در شاخه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای) معرفی شد.

به گزارش فرینا، بنا به این گزارش، سامانه ملی سککوک، به‌عنوان یک سامانه دانش‌بنیان، پلت‌فرمی در راستای تامین مالی زنجیره تولید محسوب می‌شود که تجمیع خدمات تامین مالی زنجیره تامین، مدیریت زنجیره تامین و همچنین مدیریت لجستیک در قالب آن ارائه می‌شود. برات الکترونیک و ابزار پرداخت الکترونیک ژا نیز، از دیگر خدماتی است که در این سامانه ملی دانش‌بنیان در دسترس تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی قرار دارد.

پیش از این نیز، سامانه ملی سککوک به‌عنوان پلت‌فرم نوآور در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر موفق به کسب لوح زرین و گواهینامه محصول برتر سال ٩٧ شد. در این جشنواره ۶۱۵ محصول شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند که در مرحله غربال اولیه ۴۱۷ محصول از این مرحله گذشتند و در مرحله غربال ثانویه ۱۲۳ محصول شناسایی شد. پس از غربالگری دبیرخانه و کمیته‌های تخصصی این جشنواره ۳۲ محصول مورد ارزیابی حضوری کارشناسان قرار گرفت که ۲۳ محصول با دریافت لوح زرین نوآوری محصول برتر ایرانی و ۴ محصول با دریافت گواهینامه اهتمام نوآوری محصول برتر ایرانی در سال ۱۳۹۷ شناخته شدند.

از مزیت‌های ویژه این جشنواره می‌توان به انتخاب بهترین‌ها، ایجاد جایگاه ویژه و انحصاری برای محصول، فراهم سازی فرآیندهای نوآوری محصول با نگاه مشتری محور و نیز ایجاد ارتباط و پاسخگویی به مشتریان اشاره کرد. همچنین در شب تحول دیجیتال، این سامانه ملی، تندیس سیمین در محور تخصصی نوآوری دیجیتال (Digital Innovation) را از آن خود کرد و برگزیده جایزه ملی تحول دیجیتال شد.

**منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو