توافق منطقه آزاد اروند و بصره عراق برای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای گسترش روابط فرهنگی و هنری بین 2 کشور ایران و عراق، ویژه برنامه های مشترک فرهنگی در منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق برگزار می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، قدرت اله طمیمیان افزود: در سفر اخیر به استان بصره عراق توافق اولیه در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، ورزشی همچنین ارائه خدمات گردشگری سلامت به صورت مشترک در بصره و شهرستان های آبادان و خرمشهر با مسئولان محلی استان بصره و نیز سرکنسول ایران در بصره عراق پیگیری و هماهنگی شد.
طمیمیان با بیان اینکه برگزاری این برنامه های فرهنگی و هنری، اجتماعی و ورزشی باعث تقویت روابط دوستانه بین 2 کشور می شود گفت: در این راستا تقویم سالیانه رویدادهای هنری، مسابقات و اردوهای ورزشی بین استان بصره عراق و شهرستان های آبادان و خرمشهر تدوین می شود.
وی گفت: به همین منظور در اولین اقدام و در راستای تقویت وحدت و دوستی هر چه بیشتر بین 2 کشور ایران و عراق قرار شد از عید قربان تا عید غدیر امسال برنامه های مشترکی با حضور اهالی فرهنگ و هنر استان بصره و منطقه آزاد اروند برگزار شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به تمایل طرف عراقی برای برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی از سوی هنرمندان ایرانی در استان بصره عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های منطقه آزاد اروند در زمینه های فرهنگی و هنری، برگزاری دوره های آموزشی دراستان بصره در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، هیاتی از سازمان منطقه آزاد اروند در سفر اخیر به استان بصره عراق ضمن دیدار با احمد سیاهپوش سرکنسول ایران در استان بصره همچنین دیدار با  مسئولان فرهنگی و هنری طرف عراقی در استان بصره برای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی، هنری، گردشگری سلامت به توافق رسیدند.
منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور با وجود 2 شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت است که با استقبال گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه اقتصادی داشته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو