شتاب گرفتن سرعت خروج کالاهای اساسی و ویژه از بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه کاهش ماندگاری و سرعت خروج کالا از بندر شهیدرجایی در پی دستور رییس جمهوری شتاب فزاینده ای یافته است، گفت: در مدت چهار ماه اخیر، حجم تخلیه هفت قلم کالای اساسی و استراتژیک، از مرز یک میلیون تن عبور کرد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با اعلام خبر تخلیه یک میلیون و 15هزار و 355 تن انواع کالای اساسی، استراتژیک و ویژه از کشتی ها در بندر شهید رجایی، افزود: این حجم چشمگیر جابجایی کالا در قالب هفت قلم مختلف از آغاز سال98 تا ابتدای مردادماه جاری ثبت شده است.
عفیفی پور ضمن اشاره به پهلوگیری 30 فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالاهای یاد شده در مدت چهار ماه اخیر، گفت: این حجم از عملیات بندری، خدمات رسانی دریایی و پهلودهی بدون نوبت شناورها در حالی انجام پذیرفته که در 12 ماهه سال 98، رقمی بالغ بر 748هزار تن انواع کالاهای اساسی و ویژه از طریق 28 فروند کشتی وارد بزرگترین بندر بازرگانی کشور شده بود. 
او افزود: مقایسه حجم عملیات انجام شده تنها در 4 ماه امسال با 12 ماهه سال گذشته خود به تنهایی بیانگر حجم گسترده ای از تلاش ها و ثبت یک رکورد عملیاتی است؛ به گونه ای که کالاهای تخلیه شده در ماه های ابتدایی امسال معادل یک و نیم برابر کل حجم عملیات پارسال است.  
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تامین کالای اساسی مردم را از جمله اولویت های مهم دولت در شرایط فعلی اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: پس از صدور دستور رییس جمهوری در اردیبهشت ماه سال جاری، وضعیت به نحوی مطلوب تر پیش رفته و سرعت ترخیص و خروج کالا از بندر شهیدرجایی، سرعت و شتاب فزاینده ای به خود گرفته است.
عفیفی پور ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور ترخیص سریع تر محموله های موجود در بنادر و گمرکات به منظور جلوگیری از رسوب و ماندگاری کالا، افزود: طی سه ماه اخیر، نشست های متعددی با دستگاه های مربوطه برگزار و پس از جمع بندی مشترک، اقدامات ویژه ای در بندر شهیدرجایی به منظور افزایش سرعت ترخیص کالا مدنظر قرار گرفته است.
او گفت: در این زمینه چهار اقدام موثر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت که از جمله آن ها اختصاص 80 درصد انبارهای سرپوشیده برای افزایش سرعت ترخیص کالا از کشتی هاست.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی خاطرنشان کرد: اقدام مهم دیگر در این رابطه، استقرار 4 جرثقیل متحرک و سیار را روی اسکله ها به موازات استفاده از تجهیزات کشتی بوده است تا کالاها در اسرع وقت تخلیه شوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره اقدام دیگر بندر شهید رجایی در زمینه پهلودهی بدون نوبت به کشتی های حامل کالاهای اساسی، گفت: با توجه به اینکه روند صادرات شرایط مطلوبی دارد و 70 تا 80 درصد اسکله ها مشغول فعالیت های صادراتی هستند، اما تعادل بین کالاهای اساسی وارداتی و کالاهای صادراتی مدنظر قرار گرفته است و پهلودهی کشتی ها با اولویت کالاهای اساسی و ویژه انجام می شود.
عفیفی پور در ادامه از هماهنگی های انجام شده با گمرک به منظور ارایه خدمات 24 ساعته تشریفات خروج کالا از بندر سخن به میان آورد و گفت: هماهنگی‌های مؤثری با دستگاه‌های همکار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی وارده، در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود. 
او اضافه کرد: علاوه بر تدابیر اتخاذ شده و بهره گیری از تمامی ظرفیت های شبکه ریلی با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، با اداره کل حمل و نقل و پایانه ها نیز هماهنگی لازم  انجام شد تا کامیون های بیشتری را برای انتقال بار درون و بیرون بندر اختصاص دهند تا با رعایت تمامی ضوابط ایمنی، سرعت تخلیه کالا از کشتی به داخل انبار و از انبار به سمت بازار مصرف افزایش یابد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو