نشست مشورتی پارلمان زنان در منطقه آزاد اروند برگزار شد

اولین انتخابات هیئت رئیسه پارلمان مشورتی زنان آبادان با حضور مدیرکل زنان و خانواده استان خوزستان، در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ در این نشست مدیرکل زنان و خانواده استان خوزستان، فرماندار ویژه شهرستان آبادان، دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند بعنوان نماینده این سازمان در کنار دیگر بانوان این رسته در نهادهای دولتی و جمعی از بانوان فعال منطقه جهت اولین انتخابات هیئت رئیسه پارلمان مشورتی زنان آبادان، حضور داشتند.

مدیرکل زنان و خانواده استان خوزستان در توضیح تشکیل این پارلمان افزود: اولویت امور بانوان و خانواده، برقراری عدالت جنسیتی به دور از افکار فمینیستی و تفکرات مردستیزی است.

سید فرانک موسوی پارلمان مشورتی زنان را نمادی از مشارکت نظام مند و سازمان یافته، محلی برای پیگیری مطالبات بانوان و حضور هدفمند زنان ایران در عرصه های اجتماعی دانست و گفت: با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از پست های مدیریتی به زنان توانمند سپرده شود.

مریم منصوری یکی از کاندیدای هیئت رئیسه این پارلمان، حضور خود را با انگیزه هم افزایی و تقویت  ظرفیت های موجود بانوان و پیشرفت عملکردی در این حوزه و کسب نتایج مطلوب عنوان کرد.

منصوری در توضیح فعالیت های امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر هنوز هم در مراحل آغازین کار هستیم؛ چرا که یکسال بیشتر از تأسیس این واحد در سازمان نمی گذرد.

وی با دعوت از تمامی بانوان دغدغه مند و صاحب فکر و اندیشه برای تشکیل اتاق فکر که تا کنون به امور بانوان این سازمان مراجعه نکرده اند؛ خاطرنشان کرد:  به دستور مدیرعامل سازمان و به منظور رسیدن به اهداف کلان، در حال راه اندازی اتاق فکر بانوان و تکمیل اعضاء از بین بانوان توانمند منطقه هستیم.

منصوری فعالیت های انجام شده طی مدت زمان تشکیل این واحد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از جمله اقداماتی که تا کنون انجام داده ایم حمایت از بانوان توانمند در جهت پیشرفت، حمایت از بانوان کم توان به صورت مادی و معنوی، فراخوان مطالعات پژوهشی در خصوص مسائل بانوان در وب سایت این سازمان و نیازسنجی طرح های این حوزه و ارائه به واحدهای مرتبط به منظور انجام و تحقق آنها با همکاری معاونت فرهنگی، بوده است.

دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند، غایت و هدف نهایی این واحد را تصمیم سازی در خصوص مسائل بانوان در برنامه ریزی طرح های کلان سازمان منطقه آزاد اروند و تأثیرگذاری بر فرآیندهای ملی و بین المللی در جایگاه بانوان اظهار داشت.

شایان ذکر است؛ مدت فعالیت اعضای  انتخابی این هیئت رئیسه به مدت یکسال خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.