قرارداد سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریالی در بندر امیرآباد

مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: میزان سرمایه گذاری بهره برداری شده بخش خصوصی تا پایان سال 97 را 6900 میلیارد ریال ، سرمایه گذاری در حال ساخت را 6700 میلیارد ریال و میزان قرارداد سرمایه گذاری در حال مذاکره و در دست اقدام در سال جاری را 2270 میلیارد ریال برشمرد.

به گزارش فرینا؛ سیاوش رضوانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، افزود: بندرامیرآباد با بهره‌ گیری از مدرن ترین تجهیزات بندری به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر در تلاش است پس از به دست آوردن سهم بیش از 60 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور ، نقش مهمی را در جابجایی کانتینر در سطح بنادر حاشیه دریای خزر ایفا کند.
رضوانی با اشاره به اینکه بندرامیرآباد به عنوان هاب غلات شمال کشور ، بندری با ظرفیت بالای تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای شمرده می شود افزود میزان وزنی کالاهای کانتینری جابجا شده در این مدت نیز 196 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
او یادآور شد: " یکی از برنامه های راهبردی این بندر افزایش تنوع و ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر و حوز CIS است و یکی از شاخصه های تخلیه و بارگیری کانتینر در سال جاری متنوع بودن کالاها آن، از قبیل کالاهای مصرفی و کالاهای ساختمانی است.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در 4 ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرامیرآباد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از 2 برابری برخوردار بوده است.
رضوانی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری بهره برداری شده بخش خصوصی تا پایان سال 97 را 6900 میلیارد ریال ، سرمایه گذاری در حال ساخت را6700 میلیارد ریال و میزان قرارداد سرمایه گذاری در حال مذاکره و در دست اقدام در سال جاری را 2270 میلیارد ریال برشمرد.
او با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، گفت: امیدواریم با همت و حمایت همه جانبه مسئولان سازمانی و استانی همچنان در راه پیشرفت و افزایش جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بنادر گامهای موثری برداریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو