طرح جامع آموزش در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امسال اجرایی می شود

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران از اجرای طرح جامع آموزش در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سالجاری خبر داد. 

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، سید عزیز آشنا در آستانه ۱۶ مرداد سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: به موجب امضای یادداشت تفاهمی با دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور و سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این طرح آموزشی در کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای همه مشاغل و عموم مردم اجرا و این افراد پس از گذراندن این دوره‌ها گواهینامه معتبر آموزشی دریافت می‌کنند.

منطقه آزاد کیش نخستین منطقه برای اجرای برنامه‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری

آشنا با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت آموزش در این خصوص افزود: این آموزش‌ها در مرحله نخست در منطقه آزاد کیش برگزار و سپس به دیگر مناطق تسری می‌یابد. هم‌چنین این آموزش‌ها شامل آموزش‌های حضوری و غیرحضوری می ‍شود.
او طراحی برنامه آموزشی ویژه تاکسیرانان تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور را از دیگر برنامه‌های امسال این معاونت برشمرد و گفت: البته علاوه بر تاکسیرانان کل کشور کارشناسان و مدیران مرتبط با تاکسیرانی هم آموزش تخصصی می‌بینند.

آموزش زبان انگلیسی و عربی به تاکسیرانان کشور

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، آموزش زبان عربی و انگلیسی با هدف برقراری ارتباط با توریست‌های خارجی و همچنین آموزش HSE (ایمنی، بهداشت و سلامت) را از موارد آموزشی برای تاکسیرانان دانست و افزود: البته موارد دیگری، چون آشنایی با نحوه ارتباط با مشتری، آموزش‌هایی در خصوص شیوه تعمیر اتومبیل از دیگر مواردی است که در این برنامه آموزشی برای رانندگان گنجانده شده است.
آشنا این برنامه را بلندمدت دانست و گفت: این برنامه آموزشی صرفاً برای تاکسیرانانی ارائه می‌شود که زیر نظر اتحادیه تاکسیرانی کل کشور باشند و هدف از برگزاری این برنامه‌های آموزشی ارتقاء سطح دانش و توانمندی آن‌هاست. این برنامه آموزشی با همکاری جهاد دانشگاهی و اتحادیه تاکسیرانی‌های درون شهری اجرایی می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تربیت مدیران برای آینده کشور

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، گسترش دوره‌های آموزشی غیر حضوری را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال ۹۸ برشمرد و افزود: این برنامه‌های غیر حضوری مبتنی بر تلفن همراه خواهد بود که از طریق نرم افزار‌های کاربردی (اپلیکیشن) که بر روی گوشی همراه نصب می‌شود آموزش‌ها ارائه می‌شود.
آشنا با بیان این‌که این شیوه از آموزش از پارسال آغاز و امسال هم گسترش می‌یابد، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده از دیگر برنامه‌هاست که نخستین دوره آن سال پیش برگزار شد که هدف آن تربیت مدیران برای آینده کشور است.
او در ادامه از برگزاری این دوره آموزشی به صورت مشترک میان سازمان جهاد دانشگاهی تهران و مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و افزود: این افراد پس از طی این دوره گواهی مشترک جهاد دانشگاهی و مجمع تشخیص مصلحت نظام را دریافت می‌کنند.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که امسال دومین و سومین دوره آن برگزار می‌شود، گفت: البته در قدم بعدی این آموزش‌ها به دیگر استان‌ها هم تسری می‌یابد و در استان‌های مختلف مدیران استانی این دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند.

اجرای برنامه آموزشی ویژه مربیان و عوامل مرتبط با مهد‌های کودک

آشنا با بیان این‌که سازمان جهاد دانشگاهی تهران برای برگزاری دوره‌های مرتبط با سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی ارتباطات وسیعی برقرار کرده است، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از برنامه‌های آموزشی برای کارکنان دولت برگزار می‌شود که امسال این برنامه‌های آموزشی هم گسترش می‌یابد.
او در ادامه از اجرای طرح مشترک میان جهاد دانشگاهی و سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این طرح با هدف آموزش عوامل مرتبط با مهد‌های کودک است و در این رابطه سایت مشترکی به نشانی www.mahd-iran.ir راه‌اندازی شده است که مدیریت آموزش‌های مربوط به مربیان پیش‌دبستانی، مدیران، مؤسسان و کارشناسان فنی مهد‌های کودک را بر عهده دارد.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این‌که فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش در ۳ حیطه آموزش عالی (جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری)، آموزش علمی کاربردی و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت است، افزود: جهاد دانشگاهی ۱۶۰ مرکز آموزشی کوتاه مدت و ۴۰ مرکز علمی کاربردی دارد. همچنین ۲ دانشگاه و ۶ مؤسسه آموزش عالی، وظیفه آموزش عالی را در جهاد دانشگاهی بر عهده دارند.
آشنا گفت: سازمان جهاد دانشگاهی تهران در حوزه علمی کاربردی با ۱۱ رشته دانشگاهی در مقطع کاردانی و کارشناسی با ۱۴۰۰ دانشجو فعالیت می‌کند و این مرکز جزو فعال‌ترین مراکز آموزشی است به نحوی‌که دانشجویان این دانشگاه در مسابقات مناظره دانشجویی توانستند مقام اول کشوری را کسب کنند.

آموزش زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، آلمانی، روسی، عربی و ایتالیایی در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی تهران

او فعالیت در دیگر حوزه‌ها از جمله انتشار نشریه (حوزه فرهنگی) و فعالیت فوق برنامه را از فعالیت‌های این دانشگاه (علمی کاربردی) دانست و گفت: سازمان جهاد دانشگاهی تهران در آموزش کوتاه مدت جزو فعال‌ترین حوزه‌های آموزشی کشور است. هم‌اکنون ۴ مرکز آموزش کوتاه مدت فعال است که یکی از آن‌ها در حوزه آموزش زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، آلمانی، روسی، عربی و ایتالیایی است.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ادامه از برگزاری کلاس‌های تخصصی زبان در قالب دوره‌های آموزشی کوتاه مدت خبر داد و افزود: این کلاس‌های تخصصی زبان شامل برگزاری فن ترجمه، آیلتس، اصول و مکاتبات بازرگانی و سایر دوره‌های مورد نیاز است.
آشنا با بیان این‌که معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران هر ترم پذیرای ۳ هزار زبان‌آموز است، افزود: سالانه ۱۲ هزار نفر زبان آموز در قالب این دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت آموزش می‌بینند.

طلاسازی، دکوراسیون، عکاسی و ... از دوره‌های آموزشی مرکز هنر جهاد دانشگاهی تهران

او مرکز آموزش هنر را از دیگر مراکز آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برشمرد و گفت: در این مرکز دوره‌های کاربردی هنر برگزار می‌شود که فرد بتواند پس از گذراندن این دوره‌ها وارد بازار کار شود در این دوره‌ها از امکانات خوب کارگاه دکوراسیون مجهز به تجهیزات برای کار با چوب و فلز، کارگاه سفال با تجهیزات مورد نیاز سفال، طراحی و دوخت لباس، عکاسی به همراه امکانات استفاده می‌شود.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران افزود: برای برگزاری دوره‌های هنر سایت کامپیوتر تخصصی تجهیز شده است که نرم افزار‌های تخصصی هنر در این سایت به هنرآموزان آموزش داده می‌شود. دوره تخصصی کار با چرم که افراد پس از آموزش، خودشان در منزل شاغل شوند هم‌چنین دوره‌های طلاسازی و جواهرسازی از دیگر دوره‌های این مرکز است که در آن مباحث لازم تدریس می‌شود هم‌چنین آموزش طراحی، نقاشی و گرافیک در این مراکز وجود دارد.
آشنا با اشاره به مرکز مجتمع آموزش‌های تخصصی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در این مجتمع آموزش‌های فراوانی از قبیل روانشناسی، علوم اجتماعی، آی‌تی و آموزش‌های کارکنان دولت و دوره مدیریت و حسابداری و همچنین طیف وسیع دیگری از آموزش‌ها ارائه می‌شود.
وی افزود: علاوه بر آن در قالب دوره‌های پزشکی و پیراپزشکی تربیت تکنسین داروخانه، دستیار دندانپزشک و طب سنتی را داریم.
او با اشاره به وجود ۲ مرکز آموزشی دیگر در پردیس‌های دانشگاه تهران از جمله ابوریحان گفت: در این مرکز آموزشی علاوه بر دوره‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی و دامپروری آموزش داده می‌شود که مشابه آن در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران واقع در استان البرز است.

بهره‌مندی ۴۵ هزار نفر از دوره‌های آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران

آشنا با بیان این‌که سالانه حدود ۴۵ هزار نفر از دوره‌های آموزشی ما استفاده می‌کنند در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون سازمان جهاد دانشگاهی تهران مجری آزمون‌های الکترونیک سازمان نظام مهندسی در کشور است. معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران مرکز تهیه بانک سؤال، نرم‌افزار آزمون و ثبت‌نام برای آزمون است و واحد‌های استانی جهاد نیز متولی مراکز آزمون در سراسر کشور هستند تا آزمون در محل این مراکز به صورت الکترونیکی برگزار شود.

برگزاری آزمون جذب و استخدام آتش‌نشانان در ۱۸ مرداد

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزاری آزمون‌های حضوری را از دیگر فعالیت‌های آموزشی دانست و گفت: ششمین دوره آزمون استخدام فراگیر هم در اسفند گذشته توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برگزار شد و امسال هم آزمون جذب آتش نشانان کل کشور به طور هم‌زمان در ۱۸ مرداد برگزار می‌شود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو