اعلام آمادگی بازرگانی روسیه برای سرمایه گذاری در پیام

نمایندگانی از بازرگانی فدراسیون روسیه با حضور در فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام برای سرمایه گذاری در این مجموعه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، این نمایندگان بازرگانی در قالب هیاتی متشکل از رئیس و نمایندگان بازرگانی فدراسیون روسیه (زیرمجموعه وزارت صنعت روسیه)  از نزدیک با ظرفیت های این منطقه آشنا شدند.

 در این دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی ها و امکانات موجود منطقه گفت: در کنار فرصت های سرمایه گذاری موجود امکان فعالیت های اجرایی عمرانی و خدماتی نیز مهیا است.

نادر ثناگو مطلق افزود: با نیازسنجی های صورت گرفته توسط خود شرکت های سرمایه گذار بازار فروش محصولات و تولیدات در کشور وجود دارد و حتی امکان صادرات به سایر کشورها نیز هست.

ثناگو مطلق در این نشست موضوع نزدیک بودن به پایتخت را مزیت این منطقه دانست و گفت: این مزیت موجب شده تا  بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی و حتی برندها ی برتر کشور ، استان البرز را برای فعالیت خود انتخاب کنند.

او با اشاره به امکان فعالیت در حوزه مونتاژ قطعات در منطقه اقتصادی پیام افزود: منطقه ویژه اقتصادی  پیام آمادگی دارد در یک همکاری مشترک فرصت ایجاد کارخانه مونتاژ قطعات دستگاه های اتوبوس و همچنین کارگاه های تعمیرات هلی کوپتری را با سرمایه گذاران کشور روسیه فراهم سازد. 

این هیات که با هدف بررسی میدانی شرایط و امکانات و ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی پیام حضور یافته بودند از بخش های فرودگاهی، ترمینال و منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کردند و همچنین علاقه مندی خود را جهت حضور و فعالیت در این منطقه اعلام کردند. 

گفتنی است مقرر شد مراحل قانونی و مکاتبات رسمی جهت ادامه همکاری ها توسط طرفین تا انعقاد تفاهم نامه فی مابین پیگیری شود.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات هلیکوپتری به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن،  در مجاورت بودن مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، قرار گرفتن در کنار راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی، گمرک، گذرنامه اختصاصی، بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی پنج استان اقتصادی کشور، نزدیک بودن به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیک بودن به مراکز تولید میوه، سبزیجات و گل و گیاه بدون محدودیت سقف زمانی و نزدیکی به مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام می توان برشمرد.

در کنار این مزایا، یکی دیگر از ویژگی هایی که پیام را از سایر نقاط متمایز می کند، بخش کارگو ( حمل و نقل بار) آن است که به عنوان بزرگترین و تنها فرودگاه کارگو (پایانه بار هوایی) کشور شناخته می شود

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو