کشور‌های برگزیده ۳ قاره در رشته غواصی عمق در جزیره کیش حضور دارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری مسابقات نظامی بین المللی ۲۰۱۹ روسیه در رشته غواصی عمق به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش گفت: مسابقات نظامیان جهان با ابتکار کشور روسیه از حدود ۱۱ سال پیش تا کنون، هر ساله در ۱۷ رشته برگزار می‌شود.

به گزارش فرینا، امیر دریادار «حسین خانزادی»‌ افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش به این مسابقات ملحق شدند. از بدو الحاق نیروی‌های مسلح به این رقابت‌ها، نیروی دریایی ارتش نیز حضور پیوسته داشته است.
امیر دریادار خانزادی با اشاره به میزبانی نیروی دریایی ارتش در شته غواصی عمق در سال ۱۳۹۷، گفت: در دومین سال حضورمان در رشته غواصی عمق در بندر نوشهر میزبان بودیم که تیم نیروی دریایی ارتش با اختلاف مقام قهرمانی را به ارمغان آورد.
وی به دلایل انتخاب جزیره کیش برای این دوره از رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه وضعیت آب در بندر نوشهر شفاف نبود، جزیره کیش به دلیل وجود آب‌های شفاف و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوب انتخاب شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز افتتاحیه این مسابقات در جزیره کیش برگزار می‌شود و از فردا تیم‌ها به رقابت با همدیگر می‌پردازند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به افزایش تعداد تیم‌های نیروی دریایی ارتش در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر رشته جام دریا و غواصی عمق که از سال‌های گذشته در مسابقات نظامی حضور داشتیم، امسال نیروی دریایی در دو رشته دربی دریا و اربابان سلاح نیز در مسابقات نظامی روسیه حضور دارد.
امیر دریادار خانزادی اضافه کرد: مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان برگزار می‌شود. دو فروند ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش طی هفته گذشته به روسیه اعزام شدند که از فردا در کشور روسیه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این رقابت‌ها از روز گذشته به طور رسمی آغاز شد، افزود: رشته غواصی عمق نیز از امروز آغاز می‌شود. کشور‌های دیگری از جمله هند و چین نیز در برخی رشته‌های هوایی و زمینی میزبان این مسابقات هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها گفت: کشور‌هایی برگزیده از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکا که شامل ۱۰ تیم می‌شوند، در این رقابت‌ها حضور دارند. ایران، سوریه، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و ونزوئلا در این رقابت‌ها حضور دارند و کشور‌های آذربایجان، اندونزی و پاکستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند و احتمالا سال آینده در مسابقات حاضر می‌شوند.
امیر دریادار خانزادی یادآور شد: جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز برای نظارت بر این مسابقات در جزیره کیش حضور دارد که این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسابقات برای مجموعه نظامیان و کشور روسیه است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره تاسیس دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در جزیره کیش گفت: قطعا برای برگزاری دوره‌های بعد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است. البته یک مجموعه دیگر به نام پنج‌گانه دریایی را هم مدنظر داریم که به‌دنبال اجرای آن هستیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو