در جریان سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به چابهار؛

شرایط اشتغال و فعالیت های نوآورانه در منطقه آزاد چابهار تسهیل می‌شود

رییس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: امیدوار هستیم با توجه به حضور سورنا ستاری در منطقه آزاد چابهار و تفاهم نامه همکاری که در گذشته برای ایجاد پارک علم فناوری منعقد شده بود، شاهد تحولی بزرگ در زمینه تسهیل شرایط اشتغال و فعالیت نوآورانه در منطقه باشیم.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد24، ارسلان دژکام، در خصوص اهمیت سفر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به چابهار و فعالیت های نوآورانه در منطقه آزاد چابهار گفت: در تاریخ 27 اردیبهشت 1397 تفاهم نامه ای فیمابین سازمان منطقه آزاد چابهار، به نمایندگی عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین محبی استاندار وقت استان سیستان و بلوچستان، مبنی بر ایجاد زمینه شکل گیری پارک علم و فناوری مکران در راستای سواحل مکران و برای تاسیس زنجیره ارزش منجر به ایجاد این منطقه میان دانشگاه بین المللی چابهار، دانشگاه شریف و منطقه آزاد چابهار شکل گرفته بود.
دژکام افزود: تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد چابهار، استانداری سیستان و بلوچستان، دبیرخانه ستاد توسعه مکران و پارک علم و فناوری استان منعقد شد که موضوع آن طراحی و احداث پارک علم و فناوری مکران به وسعت 100 هکتار با هدف ایجاد بستر توسعه و تجاری سازی فناوری ها و تسریع و تسهیل سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوین و دانش بنیان ، حمایت از شرکت های دانش بنیان به منظور تولید فناوری های بومی و رونق تولید و جذب سرمایه گذاری در محدوده مناطق آزاد است.
وی در ادامه گفت: در این تفاهم نامه طرفین تعهداتی را متقبل شدند و پارک علم و فناوری استان نیز متقبل شده است تا با انجام عملیات مطالعه و آماده سازی زمین و احداث زیر ساخت های لازم برای شکل گیری پارک علم و فناوری مکران، کمک کند تا مراکز نوآوری و شتابدهی و سایر حلقه های محکم زنجیره ارزش کارآفرینی و نوآوری در این محدوده شکل بگیرد.
رییس دانشگاه بین المللی چابهار گفت: از سوی دیگر سازمان منطقه آزاد چابهار نیز متعهد شده است تا واگذاری زمین و فرآیندهای ثبت شرکت های مستقر جهت فعالیت در منطقه را بر عهده بگیرد. از دیگر تعهدات سازمان همکاری در جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوآور و دانش محور مستقر در پارک است.
وی در ادامه تاکید کرد: ستاد توسعه مکران نیز با توجه به نقش کلیدی که در زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انجام درست و دقیق پروژه های توسعه سواحل مکران بر عهده دارد متقبل شده است تا ضمن همکاری در جلب مشارکت و توانمندسازی محلی در راستای توسعه زیست بوم کارآفرینی هماهنگی ها و هم افزایی میان دستگاه های مختلف ملی و منطقه ای را برای تسهیل و تسریع توسعه پایدار فعالیت های مبتنی بر دانش نوآوری پیگیری و محقق کند.
دژکام گفت: استانداری سیستان و بلوچستان موارد مرتبط با توسعه فرصت های شغلی و به ویژه ایجاد خوشه های کسب و کار و فعالیت های نوآورانه در منطقه آزاد چابهار با استفاده از زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری سایر دستگاه ها در این همکاری چهارجانبه را فراهم می کند. این تفاهم نامه بلافاصله پس از انعقاد قرارداد به دانشگاه بین المللی چابهار برای همکاری در زمینه تسریع و اجرایی شدن، ارجاع داده شد و با انجام هماهنگی های لازم ساختمان اداری سابق دانشگاه بین المللی چابهار به مدت 10 سال و به منظور استقرار هسته شرکت های دانش بنیان تحویل پارک علم و فناوری مکران شد.
رییس دانشگاه بین المللی چابهار افزود: پردیس علم و فناوری مکران عملا از ابتدای تیر ماه سال جاری شرایط آماده سازی و تمهید زمینه حضور شرکت های فناور را دنبال کرد به طوری که پس از انجام برخی از بازسازی ها واحدهای فناور از ابتدای مرداد در این ساختمان مشغول فعالیت شدند. همچنین دانشگاه فضاهای کارگاهی در اختیار شرکت ها قرار داده که می توانند برای انجام عملیات ساخت و تولید از آن استفاده کنند. مجموعا 1500 متر مربع فضای فیزیکی ساخته شده و 7000 متر مربع برای شکل گیری پردیس علم و فناری مکران جهت بهره برداری تحویل پارک علم و فناوری استان شده است. از سوی دیگر مقرر شده پس از تصویب هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار دستکم 30 هکتار زمین در محدوده تراس بهشت برای شکل گیری زنجیره کارآفرینی و ارزش آفرینی مبتنی بر صنایع های تک و خلاق در اختیار پارک علم و فناوری مکران قرار گیرد.
دژکام در پایان گفت: امیدوار هستیم با حضور دکتر ستاری و استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه شاهد سرآغاز تحولی بزرگ در زمینه تسهیل شرایط اشتغال و فعالیت نوآورانه دانش آموزان، دانشجویان و دیگر افراد علاقه مند به این حوزه باشیم و بتوانیم از ظرفیت های نوآورانه منطقه آزاد چابهار بیشترین و مفیدترین استفاده را ببریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.