مرکز رشد قشم پیشتاز ایجاد ارزش افزوده در صنعت سنگ کشور می شود

شرکت بازو صنعت هوشمند قشم، یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز بین المللی رشد قشم است که در بهمن ماه 97 موفق به اخذ مجوز راه اندازی یک واحد فناور برای طراحی کنترلر ربات های صنعتی شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت بازو صنعت هوشمند قشم دارای مدرک کارشناسی مهندسی ابزار دقیق است؛ جوانی متولد استان چهارمحال و بختیاری که کمبود امکانات، او را برای فعالیت در حوزه  صنعت به جزیره کشانده و برای راه اندازی خط تولید ربات های صنعتی در حال اقدام است.

پدرام حیدری، درباره نحوه ورودش به این حوزه گفت: با آغاز تحریم ها و پس از خروج شرکت های خارجی از ایران، با هدف رفع نیاز صنایع کشور به ربات های صنعتی که جزو محصولات وارداتی بود، فعالیت خود را آغاز کردم.

حیدری ادامه داد: ساخت کنترلر کامل ربات صنعتی در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی، پس از حدود دو سال تلاش با سرمایه اولیه حدود 5 میلیارد ریالی به نتیجه رسید.

* مشوق های اقتصادی قشم، مهم ترین عامل جذب واحدهای تولیدی

مدیرعامل شرکت بازو صنعت هوشمند قشم با تاکید بر مزایای حضور در منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به مشوق های اقتصادی و تولیدی موجود در این منطقه و همکاری خوب مرکز بین المللی رشد قشم در حوزه واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان، حضور در قشم را انتخاب کردیم.

حیدری اضافه کرد: بهمن ماه سال 97 پس از ارائه طرح کنترلر ربات و دریافت مجوز واحد فناور، قرارداد همکاری با مرکز بین المللی رشد قشم در اسفند ماه همان سال به  امضا رسید و هم اکنون در حال گذراندن مراحل نهایی ثبت مجوز فعالیت صنعتی این واحد هستیم.

*ظرفیت اشتغالزایی برای 50 نیروی بومی مهیاست

وی درباره میزان اشتغالزایی واحد فناور بازو صنعت هوشمند قشم، گفت: این واحد فناور در فاز نخست ظرفیت جذب 10 نیروی بومی را دارد و با همکاری مرکز بین المللی رشد و سازمان منطقه آزاد قشم، می تواند تا پایان سال برای50 نیروی دیگر اشتغالزایی کند.

این تولیدکننده به مراحل ساخت یک ربات صنعتی اشاره کرد و افزود: قیمت تمام شده ساخت این ربات ها به دلیل استفاده از  بدنه ربات های از رده خارج صنایع بزرگ کشورهای اروپایی همچون آلمان و به روز رسانی آن ها با قطعات نو وارداتی از چین و کره جنوبی نسبت به نمونه خارجی بسیار پایین است.

مدیرعامل شرکت بازو صنعت هوشمند قشم ضمن تاکید بر صدور گواهینامه ضمانت و گارانتی برای این ربات های بومی ساز، ادامه داد: مهم ترین بخش این ربات های صنعتی، کنترلرهای آنهاست که توسط این واحد فناور ساخته می شود و در تولید تمام قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز آن به خودکفایی رسیده ایم.

حیدری اضافه کرد: با راه اندازی خط تولید و خدمات این شرکت قادر خواهیم بود تا ربات های صنعتی مورد نیاز کارخانجات و صنایع بزرگ کشور را با قیمتی معادل یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی تامین کنیم و این کار مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر تمرکز این شرکت بر تولید ربات های تخصصی در حوزه صنعت سنگ، ادامه داد: ربات های طراحی شده توسط این شرکت در زمینه های مختلف صنعتی از جمله جا به جایی خشت های آجری، جوشکاری قطعات، خودروسازی و... کاربرد دارند.

مدیرعامل شرکت بازو صنعت هوشمند قشم افزود: با استفاده از این ربات ها می توان مانع خام فروشی سنگ شد و ارزش افزوده در این صنعت ایجاد کرد.

*رونمایی از 10 مدل ربات در نمایشگاه سنگ محلات

حیدری با اشاره به موفقیت این شرکت در نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ تهران گفت: با حمایت مرکز بین المللی رشد قشم توانستیم در نمایشگاه صنعت سنگ تهران که 18 تا 21 تیرماه برگزار شد، شرکت کنیم و  بخشی از توانایی و ربات های تولید شده توسط این شرکت را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: برای حضور در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات برنامه ریزی شده تا بتوانیم در آنجا حداقل 10 مدل ربات مرتبط با صنعت سنگ به نمایش بگذاریم، همچنین برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ دوبی که در شهریورماه برگزار می شود، در حال برنامه ریزی هستیم.

*به دنبال حضور در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس

مدیرعامل شرکت بازو صنعت هوشمند قشم درباره برنامه های صادراتی این شرکت، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری مرکز رشد و سازمان منطقه آزاد قشم، بتوانیم برای حضور در بازارهای صنعتی کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام کنیم و محصولات تولید جزیره را معرفی کنیم.

حیدری گفت: در حال حاضر سعی داریم جهت  تامین سنگ مورد نیاز در سازه های شهری کشور قطر همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال اقدام کنیم تا ویترینی برای فعالیت های ما در این منطقه آزاد باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.