مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال دارد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد و این مهم در دستیابی به توسعه پایدار در یک جامعه، بسیار اثر گذار است.

به گزارش فرینا، اولین جشنواره مهارت اروند با تقدیر از ۱۳۰ تلاشگر عرصه مهارت و رونمایی از سامانه منابع کار انسانی، با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی مختلف، مدیرکل فنی و حرفه ای استان و آقایان عامر کعبی و جلیل مختار نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش های دانشگاه آزاد آبادان برگزار شد.

قدرت اله طمیمیان در این مراسم با بیان این نکته که در اکثر جوامع پیشرفته و توسعه یافته مهارت آموزی از مهم ترین موارد مورد توجه نظام های آموزشی بوده، گفت: برای پرورش نسلی کارآمد و پویا باید راه های مهارت آموزی بین افراد جامعه گسترش یابد؛ از همین روی بهترین راه برای رسیدن به این هدف و ایجاد الگوی مهارت آموزی، در نظر گرفتن آموزش های لازم در نظام آموزشی از دوران ابتدایی می تواند باشد.

طمیمیان با تأکید بر اینکه مهارت آموزی برای رسیدن به یک جامعه کارآفرین، ضرورتی اجتناب ناپذیر است، افزود: اکثر اقتصاد دانان و نظریه پردازان اجتماعی اعتقاد دارند که رشد و توسعه اقتصادی به ایجاد توسعه اشتغال وابسته است که در این میان مهارت آموزی نقش ویژه و برجسته ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: به جهت تأثیر امر آموزش های مهارتی به عنوان یکی از راه های مهم برون رفت از معضل بیکاری، کارآفرینی و افزایش سطح مهارت در جامعه ما را بر آن می دارد که در این خصوص تمرکزی بسیار جدی و تلاشی مضاعف به همراه برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده داشته باشیم.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، کارآفرینان با استفاده صحیح از امکانات اقتصادی و خلق فرصت های تجاری جدید، موجب بهبود عملکرد واحدهای تولیدی و خدماتی خواهند شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد و این مهم در دستیابی به توسعه پایدار در یک جامعه، بسیار اثر گذار است.

طمیمیان یکی دیگر از دلایل ضرورت توجه به آموزش های مهارتی در جامعه را مدرک زدایی دانست و افزود: با عنایت به اهمیت موضوع، مدیریت آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارها در سازمان منطقه آزاد اروند تمرکز ویژه برای امر توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش های مهارتی در چهار محور اصلی، مهارت های شغلی، فردی، زندگی و سازمانی دارد.

وی با توجه به اهمیت موضوع از تمامی دستگاه ها و نهادهایی که می توانند در این امر نقشی اثرگذار داشته باشند خواست که این سازمان را در رسیدن به اهداف تعریف شده و همچنین در عملیاتی نمودن برنامه های آموزشی حوزه مهارت آموزی و کارآفرینی، یاری کنند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو